Er is een ontwikkeling gaande waarbij de consument nog meer prijs- en servicebewuster wordt. Dit vraagt om een retail benadering van de consument waarbij er een integratie bestaat tussen e-commerce en fysieke winkels. Het bureau Quince heeft in antwoord hierop voor computer retailer MyCom een strategie ontwikkeld en uitgevoerd: de ‘offline webwinkel’.
De ‘offline webwinkel’ is de nieuwe formule waarbij traditionele retail wordt geïntegreerd met succesvolle e-tail. Daarbij staat de service centraal, on- en offline maar ook bij de consument aan huis. Deze formule is vertaald in: MyCom online (website), MyCom offline (fysieke winkels) en MyCom service (thuisservice).
Ter ondersteuning van de nieuwe formule heeft Quince de huisstijl aangepast en de winkelinrichting ontworpen. Daarnaast heeft zij een adviserende rol gehad in een assortimentsuitbreiding, o.a. met fashionable producten, waarmee MyCom een nieuwe (vrouwelijke) doelgroep aanspreekt. Quince is ook intensief betrokken bij het veranderings- en bijscholingsproces van het MyCom personeel middels het geven van trainingen en begeleiding.
De ‘offline webwinkel’ blijkt succesvol; gemiddeld 41% van de consumenten die zijn aanschaf bij de MyCom webwinkel heeft gedaan haalt haar producten af bij één van de vestigingen. En sinds de start zijn er al 30% meer vrouwelijke kopers geteld.
MyCom is een computerwinkelketen bestaande uit 23 stijlvolle winkels met een landelijke dekking op toplocaties. De afgelopen 12 jaar heeft MyCom bewezen op de snel gaande marktontwikkelingen te kunnen inspelen en up to date te blijven in kennis en kunde.