De grootste ergernis over de kredietcrisis is de negatieve berichtgeving en media overdrijven zelfs de gevolgen van de crisis, blijkt uit verschillende onderzoeken. Unit 4 Agresso heeft een website gelanceerd met een tegengeluid: op www.hoezocrisis.nl komen ondernemers aan het woord die nu juist kansen zien.
De website biedt onder meer tips van ondernemers en een onderzoek onder klanten van Unit 4 Agresso uit de groothandelbranche. In dit onderzoek vertellen deze bedrijven waar ze kansen zien in 2009 en hoe ze hierop inspelen. Ook zijn op de website praktijkervaringen te vinden van medewerkers van Unit 4 Agresso en berichten uit de media die de kansen voor ondernemers in de crisisperiode laten zien.
"Met dit inspiratieplatform willen we de ondernemers bereiken die niet bij de pakken neer gaan zitten, maar juist de aanval durven kiezen om de concurrentie een stap voor te blijven", zegt marketing manager Jeroen Philippi van Unit 4 Agresso. "Wij kunnen ze daar goed bij helpen. Niet alleen deze website, maar ook onze business softwareoplossingen ondersteunen ondernemers die het beter willen doen dan de rest."