HoundDog Technology, leverancier van Remote Monitoring and Management (RMM) tools heeft een nieuwe kanaalstrategie. Belangrijkste onderdeel daarvan is een eLearning programma. Mike Byrne is door de vendor benoemd tot group manager Channel Management Services.
"Iedereen die services wil verkopen aan zijn klanten loopt tegen dezelfde vragen en uitdagingen aan", zegt Mike Byrne. "Of je nu een grote dienstverlener bent of een eenpitter, je probeert je geld te verdienen met het onderhouden van het netwerk van je klant. Ons kanaalteam ondersteunt partners en probeert ze het juiste gereedschap in handen te geven om repeterende inkomsten te genereren."
De eerste stap in het Managed Services ELearning-programma van HoundDog, is een serie "Quick Launch" sales-programma’s en webinars die live of on-demand bekeken kunnen worden. Door middel van een "Daily Health Check" kunnen partners makkelijker bepalen wat hun sterke punten zijn ten aanzien van de verkoop van RMM-diensten.
Naast het eLearning-programma biedt HoundDog resellers zogenaamde Service Evolution Tools en een-op-een coaching door het kanaalteam aan.