Achttien maanden nadat Orange Business Services ’Business Together with Microsoft’ lanceerde, vult Orange de oplossing aan met bedrijfstelefoniefuncties.
De nieuwe Orange dienst ‘Managed Microsoft OCS with Enterprise Telephony’ ondersteunt geavanceerde telefoniefuncties binnen Microsoft toepassingen, door middel van de integratie van Cisco IP-telefonie. Volgens analisten is Orange de eerste die deze gecombineerde dienst op de markt brengt. De dienst betekent een nieuwe stap vooruit in het verenigen van alle communicatievormen.
Peter Hall, Principal Analyst bij Ovum, stelt in het ‘Unified communications strategies of global telcos’ rapport van februari 2009: "Als je kijkt naar het huidige aanbod, biedt Orange de meeste helderheid in het uiten van haar wereldwijde strategie. Nieuwe oplossingen worden door Orange vanaf het begin gepland voor wereldwijde inzet. Van alle wereldwijd opererende telecomaanbieders heeft Orange op dit moment het breedste aanbod in Unified Communications. Met wereldwijde ondersteuning van vendors als Avaya, Cisco, Microsoft (wereldwijd gecertificeerd) en Alcatel-Lucent (wereldwijde certificering in een vergevorderd stadium). Het bedrijf zet zich daarnaast sterk in voor het aanbieden van het breedst mogelijke bereik aan volledig beheerde diensten. Dit met op locatie gebaseerde, gehoste en hybride modellen voor het merendeel van de oplossingen."
Efficiënt samenwerken
‘Business Together’ van Orange Business Services wordt door 450.000 eindgebruikers gebruikt en helpt personeel efficiënt samen te werken, ongeacht hun locatie. Met dit nieuwe pakket Unified Communications diensten, wordt door medewerkers één eindgebruikercliënt – Microsoft Office Communicator – gebruikt, waarin onder andere instant messaging, e-mail, telefoon en mobiele telefoon verenigd worden.
Met geïntegreerde Cisco IP-telefoons, krijgen medewerkers toegang tot geavanceerde telefoonfuncties (zoals aanwezigheid en klik-om-te-bellen) in Microsoft Office Communicator, Outlook, Office suite en SharePoint. ‘Presence’ stelt medewerkers in staat de communicatiemogelijkheden en beschikbaarheid van andere gebruikers weer te geven voordat ze bellen of een bericht sturen, en helpt ze zo snel de juiste weg te vinden voor een efficiëntere samenwerking.
Bedrijfsvoordelen
De belangrijkste zakelijke voordelen van ‘Managed Microsoft OCS with Enterprise Telephony’ zijn: gereduceerde telefoniekosten, prijzen voor kosten-per-gebruiker zonder kapitaalinvestering, minder reistijd gebruikers, geminimaliseerde menselijke vertraging en grotere productiviteit van werknemers, wat resulteert in verbeterde zakelijke processen.
"Multinationals zijn op zoek naar manieren waarop ze effectief kunnen reageren op de huidige economische uitdagingen, door kosten te verlagen en gelijktijdig de arbeidsproductiviteit te verhogen," aldus Laurent Kocher, senior vice president Global Services, Orange Business Services. "’Business Together’ bereikt beide doelen door onze klanten te helpen efficiënter te worden en een concurrentievoordeel te behalen."