Microsoft heeft, in navolging van Archie Europe, de term XRM (www.xrm.com) in gebruik genomen voor activiteiten rondom haar CRM-product. Archie Europe heeft in 2003 als eerste CRM-leverancier de term XRM gelanceerd voor haar softwarepakket Archie XRM en is blij dat er nu brede acceptatie op handen is.
Volgens Dik van Bommel, de CEO van Archie Europe, heeft de term een grote impact binnen de CRM (Customer Relationship Management) markt. "XRM is de logische volgende stap in het beheren van informatie op relatieniveau. De X staat bij Archie voor eXtended Relationship Management. Het belangrijkste is dat de gebruiker van XRM op de meest simpele wijze informatie moet kunnen vinden, waar deze zich ook maar bevindt. Gebruikers van CRM- systemen zijn vaak teleurgesteld als blijkt dat zij door vele schermen moeten ploegen voordat ze gevonden hebben wat ze zoeken, laat staan dat ze dan nog zin hebben om gegevens in te voeren. Je moet het makkelijk maken en dat is wat wij vanaf 2003 onder de vlag Archie XRM hebben gedaan door het inbouwen van een helicopterview op de gegevens."
Bij Microsoft staat de X van eXtended voor de mogelijkheid tot het managen van "anything" op CRM-gebied. Microsoft spreekt van "The natural evolution of CRM", oftewel eXtended Customer Relationship Management. Archie Europe heeft het domein http://www.xrm.nl al enige tijd in gebruik, om de term XRM verder te ondersteunen.