Xerox is in het jaarlijkse onderzoek van Fortune Magazine uitgeroepen tot ‘meest bewonderde bedrijf’ in de computerindustrie. Xerox is met haar eerste plaats nu drie plaatsen gestegen in deze jaarlijkse ranglijst van 1.400 bedrijven ten opzichte van vorig jaar.
Het onderzoek, dat is uitgevoerd door het managementadviesbureau Hay Group, werd gehouden onder besturen, directies en analisten op basis van criteria als innovatie, investeringen en concurrerend vermogen. Xerox dankt de eerste plaats aan de kwaliteit van de corporate assets, het management en de sociale verantwoordelijkheid.
"In de reputatie van Xerox zijn onze mensen, ons merk en onze innovatie de meest kostbare waarden", aldus Anne Mulcahy, Chairman en CEO van Xerox. "We investeren en koesteren deze waarden, wetende dat iedereen binnen Xerox helpt te bepalen hoe we worden gezien in de markt. Deze bevestiging van onze reputatie is iets waar we zeer trots op zijn en weerspiegelt ons cultuurgoed; kwaliteit van service, technologie en toewijding aan onze mensen en de gemeenschap waarin zij leven en werken. De erkenning als ‘World’s most Admired Company’ in onze industrie legt voor ons de lat nog hoger."
Het definitieve rapport over corporate reputaties en de resultaten van het ‘World’s most Admired Companies’ onderzoek zijn verwerkt in het Fortune nummer van 16 maart. Meer informatie is te vinden op http://money.cnn.com/magazines/fortune/mostadmired/2009/snapshots/451.html .
"Elke onderneming die goed presteert en haar goede naam weet te behouden in de zwaarste recessie in 75 jaar is bewonderenswaardiger dan de beste performer in florerende tijden", zegt Geoff Colvin, senior hoofdredacteur van Fortune, in het tijdschrift. "Bewondering in tijden van schaarste is waardevoller dan ooit en in tijden van wereldwijde economische onrust is reputatie vergankelijker dan ooit."