De computerlokalen aan de Academie voor ict & business (AIB) in Breda worden druk bezocht. Daardoor zitten informaticastudenten vaak verlegen om computers met de juiste software. De academie heeft een digitaal meldpunt geopend voor studenten om het probleem te inventariseren.
Informaticastudenten in Breda hebben soms veel moeite om een plekje te vinden in het computerlokaal. Om in kaart te brengen of het tekort aan computers met de juiste software echt zo nijpend is als de studenten af en toe doen geloven, heeft Avans Hogeschool een digitaal meldpunt ingesteld, waar studenten terecht kunnen met hun klacht.
Specifieke software
Docente Carla Smulders is een van de initiatiefnemers voor het digitale meldpunt. "Ik maak deel uit van de academieraad van AIB, die de belangen behartigt van de academie en zijn leerlingen. Om te inventariseren hoeveel klachten er nu daadwerkelijk zijn en wat de achtergrond van de klachten is, hebben wij op ons intranet een webformuliertje geplaatst. Via dit formulier kunnen studenten laten weten wanneer er niet genoeg computers beschikbaar zijn."
Smulders: "Door de klachten te verzamelen kunnen wij inventariseren welke problematiek speelt. Dat kunnen studenten nu zelf aangeven. Misschien zijn er werkelijk te weinig computers maar er kan ook meer behoefte zijn aan specifieke software." Als de academie heeft achterhaald waar de studenten om verlegen zitten, nemen zij passende maatregelen.
Grappig dat er altijd mooie vrouwen op de foto staan als het om ICT studenten gaat…
Whishful thinking noemen ze dat toch??
Grappig dat er een te kort is aan computers terwijl 99% van de ICT studenten met een laptop rond loopt.
Niet alleen voor ict studenten gaat dit op, een gedeelte van de andere studenten worden getroffen door dit tekort.
Vroeger toen alles nog aim was en er gemotiveerde docenten waren was alles beter @avans.
Misschien is het probleem wel het grote doolhof van avans breda.
Goh, komen ze er nu al achter…
Dit probleem bestond al toen het nog de AIM was, en aan de lovensdijkstraat zat.
En zelf een laptop meenemen kan natuurlijk, maar dan moet er wel ruimte zijn waar je kan gaan zitten met je laptop, en ik weet niet hoe het nu is, maar aan werk/projectruimten was destijds ook een fors gebrek.
Een beetje student regelt zelf – via bijv een bijbaantje of slim interne abonnement – zijn eigen laptop. Verzamelt en download zelf de open source software – i.p.v. MP3-tjes en dvd’s – en waar hebben we het dan nog over?
Wat ik wel raar vind is dat er WEL energie gestoken wordt in het opstellen van een digitaal meldpunt, klachten verzamelen, maar er GEEN energie gestoken is in het zoeken van een oplossing zoals een hardware – , software sponsor voor het nijpende probleem??
Tips:
Think Tulip, Think Philips, Think (Brabantse computer industrie), Think grote bedrijven, Think recycle bedrijven in de buurt die nog een paar oude afgeschreven pc hebben staan ergens in een magazijn?
Waar je je aandacht in steek dat groeit met je mee dus
– Kies je voor het probleem?
– Kies je voor de oplossing?
Iedere uitdaging geeft de kans om te groeien, The choice is yours..
Hoe vul je bij gebrek aan een computer fatsoenlijk een webformuliertje in?