Getronics heeft duizenden bierviltjes verspreid onder leden van het Delftsch Studenten Corps. De viltjes maken deel uit van een marketingcampagne om Getronics Consulting bij jongeren op de kaart te zetten.
Om studenten en jongeren bekend te maken met de nieuwe consultingtak van ict-dienstverlener Getronics, is het bedrijf een marketingcampagne gestart. Interactieve bierviltjes moeten het bedrijf populair maken onder jongeren door hen kennis te laten maken met Mobile Tagging.
Driehoekjes
Op de bierviltjes plaatste Getronics een Microsoft Tag in de vorm van een barcode van gekleurde driehoekjes. Wanneer de studenten met hun smartphone een foto maken van de code, worden zij rechtstreeks verder geleid naar de campagnesite van Getronics, die vermeld: ‘Mooi, we hebben je nieuwsgierigheid gewekt!'
Met het inzetten van deze technologie hoopt Getronics jonge mensen aan te spreken, die anders met technologie en informatie omgaan dan de generatie voor hen. Getronics Consulting richt zich op de grootzakelijke en overheidsmarkt.
Leuke actie!
Er is in 2007 het ziekenhuis van Delft een speciale alcoholpoli opgericht. Een reden hiervoor is: “een sterke toename van het aantal kinderen dat met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis wordt opgenomen.” http://www.rdgg.nl/index.php?id=2611
Derhalve vind ik het uitdelen van bierviltjes van bedrijf aan (jonge) studenten van een zeer slechte smaak getuigen. Het feit dat Getronics het nodig acht om via alcohol “jonge mensen aan te spreken” vind ik verbazingwekkend. Men had een gezonder alternatief kunnen kiezen.
@Gast: En hoe precies wordt men dronken van een bierviltje?
Naar mijn stellige overtuiging zijn de leden van het Delfts studentencorps geen kinderen meer. Wanneer je echt gelooft dat andere (want ze krijgen ze heus ook van de brouwerij) bierviltjes het drinkgedrag van een studentenvereniging beinvloed, raad ik je aan een keer op donderdagavond een willekeurige studentenstad in te duiken en het bierverbruik onder studenten te inventariseren.
Ik vind het een leuke actie in elk geval. Beter dan de eeuwige foldertjes/flyers.
@gast Ik weet niet hoe het zit in jou kroeg/restaurant maar ik krijg mijn cola ook altijd op een bierviltje. In de volksmond heet dat nu eenmaal een bierviltje het zijn dus gewoon onderzetters of een stuk karton dat heeft niets met alcohol te maken.
@Gast: Aangezien er voor frisdrank ook bierviltjes worden gebruikt is het juist beter als hier geen reclame voor een biermerk op staat zodat dit niet kan aanzetten tot??
Dit is wel een beter actie dan die van de college detacheerders: Getronics zorgt ervoor dat je eerst bezopen raakt, voordat je tijdens de proeftijd eruit wordt gekiept.
Frustraties, sportief?
Of heb je geen smartphone, Sportief?
Jammer; ipv studenten zoekt Getronics kennelijk enkel koorballen. Nee, dat zal het imago goed doen!
Voor elke ludieke actie is natuurlijk een verzuurde uitleg te vinden. Het valt voor gast te hopen dat deze diens studententijd al enige jaren ontgroeid is, anders valt te vrezen voor diens mate van verzuring rond het veertigste levensjaar.
Zeker en vast staat wel dat GeTronics niet op zoek zal zijn naar verzuurde betweters om zowel werk als werksfeer blijvend te verbeteren.