Getronics heeft duizenden bierviltjes verspreid onder leden van het Delftsch Studenten Corps. De viltjes maken deel uit van een marketingcampagne om Getronics Consulting bij jongeren op de kaart te zetten.
Om studenten en jongeren bekend te maken met de nieuwe consultingtak van ict-dienstverlener Getronics, is het bedrijf een marketingcampagne gestart. Interactieve bierviltjes moeten het bedrijf populair maken onder jongeren door hen kennis te laten maken met Mobile Tagging.
Driehoekjes
Op de bierviltjes plaatste Getronics een Microsoft Tag in de vorm van een barcode van gekleurde driehoekjes. Wanneer de studenten met hun smartphone een foto maken van de code, worden zij rechtstreeks verder geleid naar de campagnesite van Getronics, die vermeld: ‘Mooi, we hebben je nieuwsgierigheid gewekt!'
Met het inzetten van deze technologie hoopt Getronics jonge mensen aan te spreken, die anders met technologie en informatie omgaan dan de generatie voor hen. Getronics Consulting richt zich op de grootzakelijke en overheidsmarkt.
Een aantal onderzochte cijfers en feiten van o.a. het RIVM en de Europese Unie waaronder onderzoek naar studenten betreft overmatig alcoholgebruik en de gevolgen daarvan:
“Alcoholgebruik
Omvang van het probleem
Hoeveel mensen gebruiken alcohol?”
uitgebracht door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM)
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1190n19086.html
‘Dossier’ Alcoholgebruik van het het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM):
http://www.rivm.nl/vtv/object_class/kom_alcohol.html
“De invloed van alcohol op de gezondheid moet worden beoordeeld in de context
van een grote vari?teit aan gevolgen, zoals de 17.000 verkeersslachtoffers per
jaar (1 op de 3 doden in het verkeer wordt veroorzaakt door alcohol), 27.000
incidentele dodelijke ongevallen, 2.000 moorden (4 op de 10 gevallen van moord
en doodslag), 10.000 zelfmoorden (1 op de 6 van alle gevallen van zelfmoord),
45.000 doden door levercirrose, 50.000 doden door kanker, waarvan 11.000
vrouwelijke doden door borstkanker, 17.000 doden door neuro-psychiatrische
aandoeningen en 200.000 gevallen van depressie (bijdragend aan 2,5 miljoen
DALYs). De kosten van behandeling van al deze ziektebeelden worden geschat
op ? 17 miljard, waarbij nog eens ? 5 miljard wordt uitgegeven aan behandeling
en preventie van schadelijk alcoholgebruik en alcoholafhankelijkheid. Het verlies
aan levens kan zowel worden uitgedrukt als verloren productief potentieel (? 36
miljard, gezondheidsvoordelen van alcohol buiten beschouwing gelaten), als in
termen van immateri?le schade (? 145 tot ? 712 miljard, gezondheidsvoordelen
meegerekend).
“Jongeren dragen een disproportioneel deel van deze last. Bij vrouwen wordt
meer dan 10% van de sterfgevallen op jonge leeftijd en bij mannen meer dan
25% van de sterfgevallen veroorzaakt door alcohol.
Er is weinig bekend over de omvang van de maatschappelijke schade bij jonge
mensen, hoewel 6% van de 15 tot 16 jarige scholieren in de EU aangeeft met
agressie te maken heeft gehad nadat zij alcohol had gedronken. Van hen (15-16
jarigen) gaf 4% aan dat zij onbeschermde seks heeft gehad na gebruik van
alcohol.”
Bron: Report: Alcohol in Europe, Europese Unie
http://ec.europa.eu/health-eu/news_alcoholineurope_en.htm
Gast 13-03: volgens mij heb je niet helemaal door dat je jezelf belachelijk aan het maken bent.
Overtuigingen zijn helemaal prima, maar je slaat de plank nu wel heel erg mis, en doet zelfs schade aan je “cause”.