Fujitsu Services is gisteren gestart met een campagne om 200 nieuwe IT professionals te werven. Als symbolische aftrap van de campagne heeft het van oorsprong Japanse bedrijf sushi uitgedeeld in de vorm van computermuizen. De sushi werd uitgedeeld op de Ringwade in Nieuwegein, in de buurt van concurrent Ordina.
"Ondanks de huidige economische situatie, groeien wij hard. We zoeken dan ook IT’ers die van aanpakken weten en bereid zijn om echte uitdagingen aan te gaan", licht Eric Bouwer toe, algemeen directeur van Fujitsu Services Nederland. "We bieden niet alleen sushi aan vanwege onze Japanse achtergrond, maar ook om te onderstrepen dat wij onze klanten maatwerk met oog voor detail bieden. We hebben bewust voor deze locatie gekozen. Natuurlijk niet om onze concurrent te pesten, maar omdat we willen benadrukken dat we een IT-dienstverlener zijn en niet een hardwareleverancier zoals nog te vaak wordt gedacht."
In Nederland zijn 650 mensen werkzaam bij Fujitsu Services. Om de organisatie verder te versterken en aan de stijgende klantvraag te kunnen blijven voldoen, zoekt de organisatie in Nederland in totaal 200 IT professionals met een variërend opleidings- en ervaringsniveau. De profielen lopen uiteen van customer service desk-medewerker tot business consultant en technisch consultant.
In de campagne worden de potentiële medewerkers benaderd via onder andere ludieke acties, radio commercials, bannering, e-mail marketing en de wervingswebsite www.fujitsujobs.nl.