Getronics Consulting is een innovatieve marketingcampagne gestart om beslissers van morgen en medewerkers van de toekomst verder kennis te laten maken met het bedrijf. De campagne, waarvan de kick off in Delft plaatsvond, volgt op de lancering van het consultinglabel van Getronics eind vorig jaar. Het bedrijf verspreidde duizenden bierviltjes voorzien van een innovatieve barcode onder leden van het Delftsch Studenten Corps. Door met hun smartphone een foto te maken van de code komen de studenten automatisch terecht op de campagnesite.
Door deze technologie in te zetten spreekt Getronics Consulting jonge mensen aan die op een andere manier omgaan met informatie en technologie dan de vorige generatie. "De groep die de komende jaren bedrijven binnenkomt, is opgegroeid met computers en ICT. Daarom zetten we dit middel in om jonge mensen uit te dagen en te prikkelen. We verwachten dat vooral studenten aan een technische universiteit een smartphone paraat hebben en zo snel op de website terechtkomen," aldus Alexander van der Hooft, Vice President van Getronics Consulting.
Innovatieve barcodes
Om studenten op elke locatie snel toegang te bieden tot de campagnesite plaatste Getronics een zogenaamde Microsoft Tag op de bierviltjes. De gekleurde driehoekjes in de vierkante afbeelding op de bierviltjes kennen een voor deze campagne unieke samenstelling. Door met een smartphone een foto van de code te maken wordt de gebruiker rechtstreeks doorverwezen naar de bijbehorende webpagina. De hiervoor noodzakelijke applicatie is eenvoudig en gratis te downloaden op de site van Microsoft. Het onthouden van URL´s is dus niet langer noodzakelijk.