De enorme toename van internetverkeer en de verschuiving van de oriëntatiefase voor IT & Telecom producten naar het internet, hebben OKI doen besluiten om een e-Media programma voor haar resellers breed uit te rollen.
Alle websites van gecertificeerde OKI resellers in Nederland worden centraal aangestuurd en permanent voorzien van de meest actuele product- en campagne-informatie van OKI.
De content voorziening naar deze reseller sites over OKI producten, campagnes en acties, etc. wordt door OKI gefaciliteerd. Hierdoor worden de resellers niet meer belast met het continue uitvoeren van wijzigingen op hun website en is hun site steeds up-to-date.
De eerste aansluitingen te weten Poa uit Alkmaar, Hofax uit Waalwijk en Ophuysen uit Rotterdam zijn al life en binnen 2 maanden zullen 20 OKI resellers worden aangesloten. Zodra deze eerste groep OKI resellers naar verwachting eind april is aangesloten op deze service, zal OKI gaan zorgdragen voor het genereren van traffic naar deze websites. Het e-Mediaplan omvat naast het centraal up-to-date houden van de Oki productsectie op de reseller website, een aktieve on-line bannering programmering op diverse B2B websites om potentiële klanten naar de reseller sites te routeren met als uiteindelijk doel het realiseren van effectieve marktbewerking op internet.
De uitvoering van het e-Channel marketingprogramma heeft OKI in handen gegeven van Channel Media Company. Dit bureau heeft al geruime tijd ervaring in het opzetten van interactieve online communities.
Frank Akihary, managing director van OKI Benelux: "Wij zien dit als een belangrijke volgende stap in de ondersteuning van onze resellers binnen het Partner programma. Begin vorig jaar zijn wij een nieuwe weg ingeslagen in onze marktaanpak welke geresulteerd heeft in 51% omzetgroei t.o.v 2007. Deze stap past precies in de groeistrategie welke OKI met de resellers voor heeft en sluit mooi aan op de wijze waarop de markt zich momenteel oriënteert door het vergaren van productinformatie via internet."
Marco van den Bosch managing director – ChannelMedia Company: "De ondersteuning die OKI zijn resellers met deze nieuwe vorm van communicatie biedt, speelt uitermate in op de veranderende informatiebehoefte van de gebruiker. Deze stap toont het innovatieve karakter en de drive van het nieuwe OKI."