Netwerk- en telecomleverancier BT heeft zijn ‘Intelligent Virtual Private Network' (iVPN) op de markt gebracht. Hiermee kunnen organisaties volgens het bedrijf hun ict-netwerk en bedrijfsapplicaties beter beheren, de prestaties ervan verhogen, plus operationele en technische kosten verlagen.
De ontwikkeling van het nieuwe product is mogelijk gemaakt door de investering van BT in zijn 21st Century Network platform (21CN). Dat is een wereldwijd op software gebaseerd netwerk, dat een portfolio aan nieuwe, eenvoudigere diensten mogelijk maakt.
Met iVPN kunnen bedrijven onder meer de technische kosten verminderen en de productiviteit verbeteren, door dataverkeer op het eigen netwerk te beheren en het stellen van de juiste prioriteiten. Bovendien zouden organisaties op hun operationele kosten kunnen besparen door snellere implementatie, minder handmatige interventies, minder onderbrekingen en ondersteuning in de lokale taal.
Volgens de leverancier kunnen gebruikers vertrouwen op een veilige en betrouwbare dienst, rekenen op betere beschikbaarheid van het netwerk, geautomatiseerde levering van de dienst, real-time rapportages, en rekenen op proactieve, automatische meldingen bij incidenten.
Na pilots met klanten in de industriële en financiële sector, combineert BT iVPN met andere diensten, zoals internettoegang, applicatie-optimalisatie, voice management, videoconferenties, unified communications, datacenters, callcenters en beveiligings- en mobiliteitsoplossingen.