Polycom, speler op het gebied van telepresence, video- en spraakcommunicatieoplossingen, verleent zijn Benelux-aanbod nu het een partnership aangaat met Voipro, een Nederlandse telecomprovider die gespecialiseerd is in hosted spraakoplossingen.
In het kader van het samenwerkingsverband zal Voipro de producten van Polycom verder blijven aankopen via het normale distributienetwerk van Polycom, waarna het zijn klanten het voordeel biedt van een product / platform combinatie. In 2008 kocht Voipro meer dan 1 000 Polycom telefoons en communicatietoestellen, alleen al via distributeurs, Go Telecom en de Imago Group.
Rob Kurver, Algemeen Directeur van Voipro, licht een en ander toe: "Onze relatie met Polycom gaat al veel langer terug. Wij werken al jaren samen en hebben elkaars sterke punten leren waarderen. Het nieuwe partnership maakt onze samenwerking formeler en geeft er een meer strategisch gerichte vorm aan. Alles draait rond het verrijken van de SIP- en VoIP-ervaring. Ons Voi+ platform is maatgevend op het gebied van hosted dienstverlening. Het verschaft de gebruiker alle voordelen van een virtuele telefooncentrale, maar zonder de nadelen van grote uitgaven, bijkomende bekabeling en extra personeelskosten. De meeste gebruikers halen hun implementatiekosten er binnen 3 maanden weer uit, afhankelijk van het patroon van hun telefoongebruik, en zij kunnen hun telefonie-uitgaven met maar liefst 50 tot 60% drukken. In feite kan elk toestel van welk merk ook op het netwerk worden aangesloten, maar wij gaan het liefst in zee met superieure producten en merken zoals Polycom."
David van den Berg, Regionaal directeur van Polycom Benelux, merkt op: "Wij zijn de nummer 1 op de markt op het gebied van VoIP-telefoontoestellen. De samenwerking met Voipro zal ons in staat stellen om onze positie in de Benelux verder te verstevigen. De toekomst richt zich reeds met volle snelheid richting SIP en hosted VoIP-telefonie. Het partnership plaatst beide betrokkenen in een strategische positie om gebruikers en verkopers de nodige richtlijnen te geven voor de overgang. Door onze producten te combineren zullen organisaties zich alerter en vernieuwender kunnen opstellen, wat hun internationale concurrentiekracht ten goede komt. Deze markt kan alleen maar groeien, en die groei zal nog sneller gaan zodra we de economische malaise achter ons hebben gelaten."