Lombardi, speler op het gebied van oplossingen voor Business Process Management, gaf vandaag de hoogtepunten vrij van haar bedrijfsprestaties over 2008. Door significante klantenuitbreiding groeide de softwareverkoop van Lombardi met 47 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2007.
In 2008 heeft het bedrijf zich snel uitgebreid door het vinden van vele nieuwe klanten die werden aangetrokken door het award-winning BPM product en andere oplossingen. De klanten van Lombardi zijn vertegenwoordigd over een verscheidenheid van industrieën, zoals financiële diensten, productie, energie, gezondheidszorg, telecommunicatie, detailhandel, reisdiensten, onderwijs, en verzekeringen. Lombardi zag ook groeiende interesse vanuit de overheid in de V.S. voor haar producten en diensten in 2008. Bestaande klanten bleven de software van Lombardi uitbreiden, met als gevolg extra verkoop van licenties en diensten door het gehele jaar.
Het belangrijkste thema’s voor organisaties op dit moment is eenvoudig te verklaren, maar moeilijk om uit te voeren – zij moeten vet verliezen terwijl ze spieren moeten opbouwen. Lombardi helpt klanten om dit beide te doen," aldus Phil Gilbert, directeur van Lombardi. "Ten eerste, de software zorgt voor een betere implementatie en begrip van het proces; u kunt het vet met Blueprint en Teamworks sneller verbranden dan een andere oplossingen. Ten tweede, bouwen onze klanten sneller interne vaardigheden dan met andere mogelijke oplossingen, de spiermassa wordt verhoogd. Hierdoor zijn onze klanten sterkere kandidaten om zich ten tijden van de huidige crisis staande te houden. En zullen zij groot zijn in goede tijden."
Een samenvatting van Lombardi’s resultaten in 2008 omvatten het volgende:
• Operationele groei: Groei van de opbrengst van de softwareverkoop met 47 procent in vergelijking tot dezelfde periode in 2007.
• Goedkeuring van de klant: gedurende het jaar kreeg Lombardi vele nieuwe, strategische klanten voor de Lombardi Teamworks BPMS, met inbegrip van het ontvangen van de grootste dienstenovereenkomst in de bedrijfsgeschiedenis.
• Toepassing van SaaS: Meer dan 4.500 bedrijven wereldwijd die Lombardi Blueprint, gebruiken. Blueprint is een on-demand hulpmiddel van procesdocumentatie, dat wordt gebruikt om gezamenlijk de processen van een organisatie in kaart te brengen van’. Het helpt bij het identificeren van problemen, en het prioriteit geven aan verbeteringskansen. Dit maakt Blueprint tot het meest gebruikte Software as a Service (SaaS) BPM product.
• Baanbrekende diensten: De toepassing van Lombardi op inschrijving gebaseerde diensten, als een On-Demand Assistance (LODA), groeide snel tot bijna één derde van het totale klantenbestand. Bovendien introduceerde ze een reeks diensten met een vaste totaalprijs, hierbij concentreren ze zich op het documenteren, analyseren en op het prioriteiten stellen van hun procesinitiatieven.
• Groeiend partner ecosysteem: het bedrijf bleef de wereldwijde verkoop uitbreiden en het ecosysteem steunen, met de toevoeging van partners en resellers in de Benelux, Australië, Brazilië, Rusland, Scandinavië en Thailand.
• Collectieve sociale verantwoordelijkheid: Begonnen met een wereldwijd programma voor de betrokkenheid met de gemeenschap. In 2008, verleende Lombardi directe financiële hulp aan het Austin (Texas) Centrum voor het Welzijn van het Kind. Lombardi was gastheer van de openbare bloedafgifte voor het Amerikaanse Rode Kruis. Daarnaast verleende ze materialen en hulp aan `Habitat voor Humanity’ en hebben ze deelgenomen aan `groene recyclingsprogramma’s.
"2008 was een zeer goed jaar voor Lombardi en het heeft ons goed gepositioneerd voor 2009 en verder," zegt Rod Favaron, CEO van Lombardi. „Wij voerden met succes ons plan uit om te groeien, innoveren en om wereldwijd uit te breiden. Het belangrijkst is dat wij dat ook met winst deden."