COLT, een Europese aanbieder van zakelijke communicatiediensten, viert het succes van zijn gespecialiseerde MKB-divise. Deze divisie werd opgericht om te zorgen dat de MKB-markt producten en diensten van de beste kwaliteit krijgt. Eén jaar na de lancering van de MKB-divisie hebben ze meer dan 100 nieuwe partners geworven. Ook hebben ze een assortiment nieuwe, gespecialiseerde MKB-producten en diensten ontwikkeld en online tools, systemen en accreditaties uitgewerkt waarmee partners op een efficiënte manier zaken kunnen doen.
COLT besefte dat carriers voorrang geven aan "blue chip" multinationals en dat het MKB vaak afgezwakte versies krijgt van de producten en diensten die voor grotere organisaties
worden ontwikkeld. Begin 2008 daagde COLT MKB bedrijven dan ook uit om meer te verwachten van hun leveranciers.
CEO Rakesh Bhasin verklaart: "We beseften dat er een gat in de MKB-markt zat en pasten een nieuwe strategie toe om ervoor te zorgen dat die sector de verdiende aandacht kreeg.
Het is een markt die met specifieke uitdagingen te kampen krijgt, die sterk verschillen van die bij multinationals; daarom hebben we een gespecialiseerde MKB-divisie opgericht.
Met een team van specialisten konden we ons aanbod stroomlijnen, solide investeringen doen en onze productenportefeuille updaten om de markt aan te boren."
In dat kader besloot COLT om zijn distributienet uit te breiden door in het eerste jaar 50 nieuwe Europese partners te werven. Een jaar later heeft het de verwachtingen overtroffen
door meer dan 100 nieuwe Europese partners te werven en zo voor een grotere aanwezigheid op het vlak van data- en beheerde diensten te zorgen, als aanvulling op het IP voice-aanbod.
COLT voerde ook een streng accreditatieproces in, op basis van een "tier"-gestructureerde partnerprogramma. Partners kunnen gebruikmaken van het nieuwe partnerprogramma COLT
Community, waarmee ze online toegang hebben tot opleidings- en business-tools en ook kortingen of commissies kunnen krijgen. Bovendien kunnen de best presterende partners
ook rekenen op persoonlijk contact met het topmanagement van COLT en worden ze voor hun uitstekende prestaties beloond met de jaarlijkse European Partner of the Year-prijzen van COLT.
Sinds de lancering van de gespecialiseerde MKB-divisie van COLT werd een assortiment gespecialiseerde MKB-producten op de markt gebracht, waaronder VoIP Access voor resellers
en professionele diensten voor midden- en kleinbedrijven, van netwerkaudits tot dienstenbeheer. Elk product werd speciaal ontworpen om in de behoeften van het MKB te voorzien en
betekent een breuk met de heersende trend waarbij het aanbod voor grote bedrijven wordt afgezwakt. COLT breidde ook zijn bekroonde Ethernet-aanbod uit en zorgde zo voor een
betaalbare, ruimere dekking in regio’s zonder glasvezelverbindingen – een belangrijke ontwikkeling voor de MKB-sector die vaak te kampen heeft met slechte verbindingen of onrealistische
tarieven voor dergelijke diensten op maat van grote bedrijven. Partners hebben nu toegang tot een ruime portefeuille MKB-producten en zijn beter uitgerust om de individuele uitdagingen van
hun klanten aan te gaan.
"De laatste 12 maanden waren een echt succes voor de MKB-divisie van COLT. Ons assortiment nieuwe producten en diensten heeft van ons een interessante leverancier gemaakt.
Daarom zijn zoveel nieuwe partners met ons in zee gegaan. Met een waaier van nieuwe aanbiedingen in de pijplijn kijken we ernaar uit om dit succes de komende maanden verder te
zetten," aldus Carl Robertson, directeur van MKB-producten en marketing.