Om de huidige economische situatie het hoofd te kunnen bieden, wil de nieuwe Logica-ceo Wilbert Kieboom een wij-gevoel creëren. Volgens hem zit er geen oud zeer bij oud-CMG’ers, maar zijn zij wel gewend om autonoom te werken. Dat past niet binnen de nieuwe Logica-cultuur.
De nieuwe ceo Wilbert Kieboom van Logica Nederland wil een wij-gevoel creëren in het bedrijf. "Je moet gezamenlijk optrekken om de huidige economische situatie het hoofd te kunnen bieden", aldus Kieboom.
Logica kocht CMG in 2002 en werd samengevoegd tot LogicaCMG. Vorig jaar ging het bedrijf verder als Logica. De directeur erkent dat er twee culturen zijn bij de dienstverlener, namelijk de Logica- en de CMG-cultuur. "CMG bestond uit autonome cellen. Binnen hetzelfde bedrijf waren diverse opinie’s over een onderwerp." Cellen zijn zelfstandige bedrijfsonderdelen. De ceo wil één cultuur. Daar passen autonome cellen niet in. "De oude tijden zijn voorbij", zegt Kieboom.
Toch zit er geen oud zeer bij CMG’ers zegt de directeur. "Het is niet lastig om een groepsgevoel te creëren binnen het bedrijf. De werknemers snappen dat je in moeilijke tijden samen sterk staat. De welwillendheid is enorm groot. Ze staan er enorm voor open om het anders te doen."