APC rolt voor zijn resellers een nieuw partnerprogramma uit. Dit om meer kansen in de markt te pakken, onder andere op het gebied van de verkoop van power & cooling oplossingen.
Dit zegt Michael Niotakis, vice president business development home & business networks (HBN) van APC EMEA, onderdeel van Schneider Electric. Hij gaf tijdens het Canalys Channels Conference in Barcelona een toelichting op de komst van het nieuwe APC partnerprogramma. Zo kunnen resellers meer power & cooling oplossingen verkopen aan hun klanten.
Volgens Niotakis zijn power & cooling oplossingen in trek bij datacenters, omdat ze kosten en energie besparen. Hij vertelt: "Power & cooling maken nu ongeveer dertig procent uit van het budget van een datacenter. Dat komt omdat er veel energie wordt verbruikt door server racks en het toenemend aantal blade servers. Eindgebruikers willen deze kosten drukken om geld vrij te houden voor andere investeringen in de datacenters. Resellers moeten hierop inspringen om zoveel mogelijk APC oplossingen te verkopen."
In het nieuwe APC partnerprogramma kent vier niveaus: Registered, Select, Premier en Elite. De bedoeling is dat resellers hun sterke kanten nog meer benutten en kennis uitbreiden op het gebied van ups, power & cooling, security, racks, beveiliging en milieubeheer. APC belooft goede marges en steun op het gebied van marketing en lead generation.
APC is sinds 2007 een onderdeel van Schneider Electric. Na de overname werden de MGE UPS producten van Schneider binnen APC opgenomen.