Etailer ACES Direct uit Tilburg gaat zijn zakelijke klanten en consumenten/soho klanten van elkaar scheiden.
Het overgenomen Take it Now gaat zich volledig focussen op de consumenten en de small office/home office gebruikers. ACES Direct richt zich voortaan uitsluitend op de bedrijven en overheidsinstelling. Dit zegt Serge Winsser, marketing manager bij ACES Direct. "Hierdoor hopen we de klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Voor Take it Now hebben we een geheel nieuwe website opgezet die specifiek gericht is op de consumenten en de small office/home office gebruikers."
Winsser zegt verder dat het ondanks de crisis goed gaat met ACES Direct. Voor 2009 wordt een groei verwacht van zeker 20%. "Je ziet wel dat er bij leveranciers naar marketingbudgetten wordt gekeken. Bij sommige leveranciers zijn marketingbudgetten gedaald met wel 80 procent. Verder valt op dat op dit moment de prijs van een product nog belangrijker is geworden"
Winsser is momenteel erg te spreken over de samenwerking met een aantal grote fabrikanten. Met name HP, Acer, Xerox en Cisco zien internet verkoop steeds meer als een volwaardig kanaal. Zo helpt Cisco/Linksys ACES Direct bijvoorbeeld met het aandragen van Nederlandstalige content voor haar producten op de website. "Daar zijn wij en onze klanten erg blij mee. De meeste leveranciers hebben echter nog geen echte strategie in het ondersteunen van partners die zich bezighouden met e-business. Dat is een gemiste kans aangezien we er gezamenlijk nog meer uit kunnen halen"