Netwerkvendor Brocade heeft Barbara Spicek benoemd als vice president Worldwide Channels. Zij gaat een nieuw partnerprogramma ontwikkelen.
Binnen haar nieuwe functie is Spicek verantwoordelijk voor de ontwikkeling van channelstrategieën en zal zij via Brocade’s wereldwijde salesnetwerk de channel recruitment en salesprogramma’s onder handen nemen.
Volgens een woordvoerder van Brocade onderstreept de netwerkspecialist door de benoeming van Spicek zijn toewijding om de wereldwijde verkoop en klantrelaties te versterken via een netwerk van go-to-market partners.
Spicek bekleedde hiervoor de rol van senior director, partner sales en marketing EMEA en Latijns-Amerika bij Brocade. Zij stond aan het hoofd van een team dat samen met OEM’s en channelpartners initiatieven ontplooide.
"We hebben nu de mogelijkheid om een channelprogramma van wereldklasse te bouwen dat een belangrijke rol zal spelen in de uitbreiding van Brocade’s aanwezigheid in nieuwe gebieden en in nieuwe technologische segmenten," zegt Spicek. "Ons doel is om een wereldwijd programma te ontwikkelen dat selectief, gedifferentieerd en winstgevend is en daarnaast de loyaliteit tussen ons en de klant onderhoudt."
Spicek begon haar loopbaan in 2001 bij Brocade als channel sales manager EMEA en Latijns-Amerika. Zij was verantwoordelijk voor de channel sales, ontwikkeling van het kanaal, verkoopprogramma’s, acquisitie van nieuwe klanten en productmarketing.