Leverancier van netwerkproducten Netgear heeft gisteravond tijdens een kookworkshop voor een select gezelschap relaties de winnaars van de Netgear Cupido’s ’09 bekendgemaakt. In totaal waren er 11 gelukkige prijswinnaars, die zich voor Netgear of de wereld van netwerktechnologie verdienstelijk hebben gemaakt.
De winnaars kregen niet alleen een award maar ook een op hun lijf geschreven gedicht van topkok Pierre Wind.
In de categorie ‘personalities’ werden vier awards uitgereikt. Maarten Tops van telecomdistributeur Televersal kreeg de Eros award omdat hij zeer succesvol was in de verkoop van zakelijke Netgear-producten. De Casanova award, voor een netwerker ‘pur sang’, ging naar Rozano de Kuijer van Techdata. De personen die het meest succesvol Netgear-consumentenproducten verkopen zijn Aukje Smallenburg en Richard Kooij van Actebis, zij kregen de Venus award. Roel Weijters en Pablo de Oliveira Marreiros van Dell Nederland hebben geen wit paard nodig om succesvol te zijn in het verkopen van Netgear ReadyNAS-boxes en ontvingen de titel Prince Charming.
De IT-partner met het groenste hart is Misco. Mandy Kuijf was aanwezig om de Green Heart-award in ontvangst te nemen. De Online dating-award ging naar Matijs van den Bogaard en Mark Sheridan van ACES Direct vanwege hun sterke verdiensten op e-commerce gebied.
De hoogste omzetgroei van Netgear-producten in 2008 werd gerealiseerd door BCC, dit bedrijf kreeg de Fertility-award. Mediamarkt kreeg de ‘Moulin Rouge’ award. De Liefdesbaby award, de aanmoedigingsprijs voor de nieuwe partner gaat naar Kenneth Soechit van Ingram Micro.
Concurrent Linksys kreeg de Loverboy-award omdat dit bedrijf volgens Richard Jonker van Netgear "geheel onbaatzuchtig een stukje van de huwelijkstaart heeft willen prijsgeven aan een branchepartner".
De Love letter-award voor de journalist die het beste over netwerkapparatuur kan schrijven ging naar David van Dantzig van Hardware Info Group.