Ik dacht dat ik de enige stand-up comedian was die iets ongenuanceerds, totaal niet onderbouwd en grappigs mocht uitkramen in de Computable. Maar er zijn er meer.
Afgelopen week waren het de erp-leveranciers die in de jaren negentig zo succesvol waren dat ze het niveau van Geer en Goor ruimschoots overtroffen. Nu doe je dit al als je een scheet laat, maar dit terzijde. Jan Baan begon met zijn opmerking dat erp dood is.
Baan is ook dood, dus waarom zouden we nu wel naar hem luisteren. Hoelang heeft Cordys nog? Wel leuk dat je de halve wereld ervan weet te overtuigen dat je naar erp moet en dat je dan vervolgens gaat roepen dat het niks is. Krijgen we nu ook ons geld terug?
Grappige vrouwen
De tweede komediant was nog wel een vrouw. En dat juich ik toe, zo veel grappige vrouwen zijn er namelijk niet in Nederland. De directeur van SAP vertelde zonder dat haar mascara uitliep dat het de schuld van de klant is dat SAP-implementaties mislukken. Domme opmerking natuurlijk, want iemand die jou grof geld betaalt moet je nooit in een kwaad daglicht zetten. Misschien zat ze net in de verkeerde periode van de maand toen ze de uitspraak deed. Dat is altijd het nadeel van vrouwelijke managers.
Maar ze heeft natuurlijk wel gelijk. Natuurlijk is het de schuld van de klant dat SAP-implementaties mislukken. Ik heb vorig jaar een nieuwe Renault gekocht. Binnen een half jaar was de auto stuk.
Eigen schuld, zei de dealer die er lachend aan toevoegde, wie koopt er nou ook een Renault?
Pfoeh Jacob,
Over dansen op de zijkant van een scheermes gesproken, je balanceert hier gevaarlijk.
“Dat is altijd het nadeel van vrouwelijke managers.”
“wie koopt er nou ook een Renault?”
Ik ben bang dat er nu minder vrouwlijke fans van je over zullen blijven (zo al aanwezig). Verder mag je blij zijn dat de meeste Renault-dealers en producenten geen software verkopen ofzo en andere zaken aan hun hoofd hebben dan deze column.
We gaan er maar vanuit dat ze cynisch en leuk bedoeld zijn.
In ieder geval altijd goed voor een reactie (zoals de mijne) en dat is voor een ‘stand-up comedian’ wel nodig, zonder publiek ben je nergens.
Dat het een directrice was ipv een directeur is natuurlijk bijzaak.
Maar zo’n verhaal van de klant de schuld geven, is natuurlijk wel humor. Het was ook heel grappig geweest als het een man was die het gezegd had.
Ik kan me nog een aflevering van een tekenfilm van vroeger voor me halen. Beavis en Buthead moesten de boom van de buurman snoeien voor wat zakgeld. Toen kwam Buthead op het idee om de boom bij de stam te ‘snoeien’, want dat was veel sneller.
Toen de met kettingzaag omgezaagde boom vervolgens op de auto van de buurman viel, welke geschrokken naar buiten kwam rennen, zei Buthead “U moet extra betalen, want we hebben het extra snel gedaan… huh-huh-huh”
Natuurlijk is het balanceren op het randje, maar helaas vragen ze daarom. Trouwens weet jij welke software ze bij Renault gebruiken voor het logistieke proces….. volgens mij SAP…. dus er is vast iets fout gegaan in de aanlevering van alle onderdelen in jouw Renault…
Maar ja maakt niet uit het is uiteindelijk altijd onze(klant, opdrachtgever) schuld. en dat zal je weten ook.