DeviceLock, wereldwijd marktleider op het gebied van endpoint device beveiligingscontrole en softwareproducten tegen datalekken, heeft in 2008 een stijging van 26% in de verkoopbaten gerealiseerd. Ondanks de mondiale daling van IT-uitgaven, heeft het bedrijf hiermee zijn verkoopdoelen gehaald. Over de eerste en de tweede helft van 2008 is ten opzichte van dezelfde periodes in 2007 een stabiele groei gerapporteerd.
Deze consistente groeicurve kan worden uitgedrukt in een totaal percentage van meer dan 70% over de afgelopen zeven jaar. Een opmerkelijke groei in een tijd waarin andere softwarebedrijven hun groei zien stagneren en opbrengsten zien terugvallen. Het succes is mede te danken aan de softwaresegmenten waarin DeviceLock actief is. Deze zijn van essentieel belang voor bedrijven. Ook de focus op de beste prestaties en de goede prijs/kwaliteitverhouding spelen een rol, net als de wereldwijde verkoopkanalen van DeviceLock. Deze zijn sterk in zowel de opkomende markten als de gevestigde markten voor IT-beveiligingssoftware.
Wereldwijde groei
In de VS groeiden de opbrengsten van DeviceLock in 2008 met 53% ten opzichte van 2007. Uitgedrukt in het aantal licenties dat jaarlijks verkocht wordt, blijven de VS de grootste markt voor DeviceLock-producten, gevolgd door de Russische en de Europese markt. In het Midden-Oosten en Oost-Azië stegen de verkopen met 52% en 40%. De productverkopen bij Japanse channel partners steeg met 70%. Dat is een aanzienlijke prestatie in een markt waar DeviceLock al een aantal jaren goed vertegenwoordigd is. Het feit dat het bedrijf veel belang heeft gehecht aan de uitbreiding van het netwerk in Zuidoost-Azië, Australië, Zuid Azië en het Midden-Oosten heeft gezorgd voor uitstekende resultaten in China, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten en Israel, waar alle partners een verkooptoename gerapporteerd hebben van 100% of meer. Het totale aantal zakelijke partners bedroeg in 2008 meer dan 3000 bedrijven.
DeviceLock heeft zich opgemaakt voor een stabiele groei dankzij verschillende strategische keuzes in 2008. Zo herstructureerde het bedrijf de wereldwijde organisatie om de groeiende zakelijke klantenbasis nog beter te faciliteren. Daarnaast heeft het de bedrijfsnaam wereldwijd veranderd in DeviceLock, Inc. om optimaal te profiteren van de populariteit van de merknaam. Verder heeft DeviceLock in 2008 zakelijke kantoren geopend in de VS en Duitsland en een trainingscentrum voor Europese channel partners opgezet. Bovendien heeft het eersterangs partners gecontracteerd in regionale sleutelmarkten, waaronder Frankrijk, de Benelux, China en Zuid-Korea. Tenslotte heeft de introductie van twee belangrijke nieuwe productreleases (DeviceLock 6.2.1 en 6.3) met aanzienlijk versterkte functionaliteit ertoe geleid dat DeviceLock een omgevingsbewust Endpoint Data Leak Prevention (DLP) product is geworden.
"De omzetgroei over het laatste jaar is erg opvallend, gezien de financiële crisis en de daaraan gekoppelde crisis die de IT-markt over de gehele wereld heeft getroffen," zegt Ashot Oganesyan, CTO en oprichter van DeviceLock. "Onze positieve resultaten over 2008 zijn het tastbare bewijs dat ons managementteam goed presteert en dat onze zakelijke ontwikkelingsstrategie effectief is. Ook onze klanten bevestigen hun vertrouwen in de kwaliteit van DeviceLock-producten, door hun licenties te verlengen en te upgraden. De omvang van het aantal installatieplaatsen van DeviceLock is in 2008 toegenomen met 25%."