Op 12 februari 2009 wordt in Hilversum het tweede 1850 Nummerinformatie Contact Center officieel geopend. Begin van dit jaar werd al op succesvolle wijze een eigen contact center in Istanbul, Turkije gestart. Het contact center in Hilversum krijgt inmiddels al vele duizenden nummerinformatie verzoeken per dag. Het biedt plaats aan 60 medewerkers en dit aantal zal naar verwachting in de loop van dit jaar worden uitgebreid. Hiermee is 1850 Nummerinformatie een belangrijke speler in het creëren van werkgelegenheid in de regio ’t Gooi.
"Het gaat 1850 Nummerinformatie sinds de lancering in maart 2007 zeer goed. Mede door het succes van de laatste reclamecampagne in januari en de verbeterde dienstverlening onder eigen beheer, is het 1850 gelukt om bijna 25% te groeien t.o.v. de maand december. De contact centers, in volledig eigen beheer, zijn voor ons een belangrijke stap voorwaarts om een hoge en onderscheidende kwaliteit van dienstverlening aan onze vaste en toekomstige klanten te kunnen bieden. In het daadwerkelijk vinden van door klanten gevraagde telefoonnummers zowel als voor de introductie van nieuwe toegevoegde waardediensten. En tenslotte om ons ambitieniveau van toonaangevende speler op de markt van 18xy-diensten te verstevigen", aldus Todd Almeida, Directeur Sales & Marketing van 1850 Nummerinformatie.
De 18xy-markt staat aan de vooravond van verandering. 1850 Nummerinformatie speelt een leidende rol in het sturen van innovatie. Veelvuldig overleg met het Ministerie van Economische Zaken heeft geleid tot een voorstel voor verruiming van de definitie van het nummerplan, welke op korte termijn nieuwe diensten mogelijk gaat maken. 1850 Nummerinformatie zal dankzij deze verruiming in 2009 haar klanten naast het opzoeken van telefoonnummers ook aanverwante informatie verstrekken als hierom wordt gevraagd, zoals bijvoorbeeld openingstijden en reis-informatie.