Softwareleverancier Topdesk komt met twee nieuwe versies van de service- en facilitymanagementsoftware Topdesk Enterprise. Versie 4.1 werkt sneller en beschikt over nieuwe features. Daarnaast is er een 'light'- versie onder de naam Topdesk Professional 4.
Met versie 4.1 van Topdesk Enterprise komen twee nieuwe modules beschikbaar, bezoekersregistratie en barcodescanner. De module contractbeheer heeft nu meerdere servicewindows en in de module configuratiebeheer kunnen objecten nu aan elkaar gelinkt worden. Ook de selfservicedesk is verbeterd. Deze heeft een frissere uitstraling gekregen en is eenvoudiger naar eigen huisstijl aan te passen.
Topdesk Professional 4 is met onder andere de luxe webinterface en SQL-functionaliteit het kleine broertje van Topdesk Enterprise te noemen. Deze versie is ontwikkeld voor organisaties die niet genoeg budget hebben om de zware uitvoering van Topdesk te implementeren.
Die ‘zware’ uitvoering van (fl)topdesk draaien ze bij ons. Geloof me, die wil je niet hebben. Echt voor de hand liggende zaken ontbreken en de performance van de web versie is een drama. Ik denk dat je dan maar beter die professional kunt nemen, dan betaal je tenminste ook niet voor al die ontbreken functionaliteit…
Voor simpele ticketregistratie is het overigens wel een prima systeem hoor. Config en Change zijn vooral zeer zwak.
@ GJ
Mag ik vragen bij welke organisatie je werkt en waarom er destijds voor TOPdesk gekozen is? En hoe is jouw mening nu (enkele maanden later dan jouw post)?
Btw: ik werk niet voor TOPdesk.
Lekker makkelijk om te zeggen zonder naam en toenaam. Concurrentje zeker?
GJ, ik herken helemaal niets van jouw opmerkingen over Topdesk. Jarenlange ervaring met dit systeem. Is over de jaren alleen maar beter geworden. Concurrentie vaak niet bijster toegankelijk, steile leercurve, veel onnodige ballast etc.