Ruim voor de zomer is de interne helpdesk van telecombedrijf KPN verhuisd naar Logica. “De verhuizing vindt ‘as we speak’ plaats”, zegt een voorlichter van de ict-dienstverlener. Veertig KPN-medewerkers treden bij Logica in dienst. Een deel van de werkzaamheden worden uitgevoerd in India.
De verhuizing van alle activiteiten en medewerkers van de interne helpdesk van KPN naar dienstverlener Logica, is waarschijnlijk voor de zomer afgerond. Dat verwacht woordvoerder Simone Boitelle van het telecombedrijf. Voorlichter Judith Achterberg van Logica is nog optimistischer: "De verhuizing vindt ‘as we speak’ plaats en is binnen een paar weken al afgerond."
Andere projecten
In totaal treden veertig KPN-medewerkers bij Logica in dienst, naar aanleiding van de overeenkomst die de twee partijen kortgeleden sloten voor de uitbesteding van de interne helpdesk. Uiteindelijk verwacht Logica de oud-KPN’ers ook op andere projecten te kunnen inzetten, vertelt Achterberg. Bij eventuele uitbreiding van de dienstverlening is het ook niet uitgesloten dat andere medewerkers van Logica op de KPN-helpdesk gaan werken.
De komende zeven jaar regelt Logica de interne helpdesk voor KPN, dat daarvoor in totaal 21,6 miljoen euro neerlegt. Dat maakte de bedrijven op 6 februari bekend.Tot dusver had het telecombedrijf de helpdesk in eigen beheer. De eerstelijns-helpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim zevenhonderd ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet. Een deel van de dienstverlening regelt Logica vanuit zijn Indiase vestiging. Dit is voor KPN ‘geen prob