Telecombedrijf KPN legt de activiteiten van zijn interne helpdesk neer bij Logica. De desk ondersteunt medewerkers bij vragen over ruim zevenhonderd toepassingen. De ict-dienstverlener neemt veertig KPN’ers over. Een deel van de diensten worden uitbesteed naar India.
Ict-dienstverlener Logica neemt de interne helpdesk van telecombedrijf KPN over. De overeenkomst heeft een waarde van 21,6 miljoen euro en loopt over meerdere jaren. Veertig medewerkers van het telecombedrijf verhuizen daarvoor naar Logica.
India
De eerstelijns-helpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim zevenhonderd ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet. Dienstverlener Logica beoordeelt per specifieke activiteit op welke locatie die het beste en goedkoopste kan worden uitgevoerd. De afhandeling van vragen en storingen vinden plaats vanuit een vestiging in Nederland en een in India.
In India worden ook managementrapportages en andere aanverwante diensten uitgevoerd. De uitbesteding van de helpdesktaken ligt in lijn met de strategie van het bedrijf om werkzaamheden die niet tot de kernactiviteiten behoren, door andere te laten verrichten.