Westcon Security en Westcon Convergence organiseren op 5 maart 2009 een gezamenlijk even met als thema ‘Sharing our Values with our Customers’. Het evenement wordt gehouden in het Glazen Ruimte te Maarssen en bestaat uit een aantal workshops door leveranciers die beide bedrijven vertegenwoordigen.
Verschillende thema’s zullen daarbij aan de orde komen, zoals Internet Security, VoIP, Wan Optimalisatie, Mobility, Voice en Data, Convergentie oplossingen, Virtualisatie en Managed services/SaaS.
Daarnaast zal er een forumdiscussie plaatsvinden waar aan de hand van prikkelende stellingen. Leveranciers, distributeur en resellers discussiëren over vraagstukken die te maken hebben met strategische keuzes en ontwikkelingen binnen het Channel model. Deze forumdiscussie zal geleid worden door Tom Egbers, sportverslaggever bij de NOS. Het forum zal bestaan uit directie van leveranciers en Westcon.
Het ‘fun’ element is ook niet vergeten, gedurende de hele dag zijn er mogelijkheden zich te ontspannen en te netwerken, door het volgen van bijvoorbeeld de workshops ‘bier proeven’ of ‘graffity spuiten’
Het evenement wordt afgesloten met een uitgebreide borrel waarin Westcon haar gasten culinair verwent, een DJ zal vervolgens de avond afsluiten.
Deelnemende leveranciers zijn o.a. CheckPoint, Avaya, Juniper, Nortel, Extreme Networks, Trend Micro, Nokia, Trapeze, SonicWall, ActivIdentity, PowerDsine, RSA en Plantronics en Jabra.
John Verhoek, Marketing Manager Westcon Security Nederland, stelt:
‘Westcon Convergence en Westcon Security bedienen een heel apart segment in de markt. Toch zijn er vele raakvlakken, traditionele Telecom oplossing worden in toenemende mate geïntegreerd binnen ICT oplossing. Binnen die omgeving spelen zaken als Security en Wan Optimalisatie weer een belangrijke rol. Een belangrijke toegevoegde waarde van Westcon is om onze resellers bewust te maken van de nieuwe kansen en mogelijkheden die nu geboden worden door de verschillende leveranciers.’
De sessies zijn inhoudelijk geschikt voor zowel commercieel als meer technische georiënteerde medewerkers. Kennisoverdracht en nauwe samenwerking met onze klanten zijn voor ons belangrijke zaken waarmee we ons willen onderscheiden van de concurrentie. We proberen samen met onze leveranciers de boodschap zodanig over te brengen dat zij daar ook daadwerkelijk iets aan hebben. Het ‘fun’ gedeelte mag op zo’n dag niet ontbreken, het zijn vaak de momenten waarin leveranciers en resellers elkaar op informele wijze weten te vinden’
Het definitieve programma wordt op korte termijn gecommuniceerd.