Acer, leverancier van notebooks, netbooks, pc’s en servers, hoopt door de crisis meer marktaandeel te pakken. In Nederland wordt er pittig geconcurreerd. “Het is knokken geblazen.”
Acer hoopt wereldwijd marktaandeel te pakken, ondanks dat de verkoop van alle merken hardware flink daalt. Acer verwacht wereldwijd twee tot drie procent meer marktaandeel te pakken ten koste van concurrenten Dell en Lenovo. Acer zelf verwacht overigens wereldwijd minder netbook pc’s te verkopen door de recessie. De planning was 12 tot 15 miljoen netbooks te verkopen, maar de schatting is nu 10 tot 12 miljoen netbooks.
Volgens Marc Pauly, directeur van Acer Benelux, wordt er in de Nederlandse pc-markt keihard geknokt om behoud van marktaandeel. "Alle leveranciers hebben last van de crisis nu veel grootzakelijke klanten projecten uitstellen. We merken wel dat we nog goed verkopen in het middensegment en kleinzakelijke markt. In de retail gaat alles om de laagste prijs. Het is voor ons nu echt knokken geblazen."