SPSS, leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, en SocialStrategyTalk hebben onlangs een partnerschap gesloten.
Gedurende 2009 willen SPSS en SocialStrategyTalk non-profit instellingen, commerciële organisaties en wetenschap samenbrengen. Zo leren organisaties sociale webapplicaties beter benutten om bijvoorbeeld klantbehoud te vergroten of nieuwe klanten te werven.
SocialStrategyTalk is een kwartaalbijeenkomst waarin verschillende disciplines en sectoren worden samengebracht. Het gezamenlijke doel om klantinzicht te vergroten is voor SPSS de voornaamste reden om een partnerschap aan te gaan. Naast kwalitatieve en kwantitatieve data speelt klantfeedback ook een steeds grotere rol bij het vergroten van het klantinzicht. Het verzamelen van klantgegevens uit wiki’s, YouTube en andere sociale webapplicaties is hierbij erg belangrijk.
"Feedback van klanten en de markt is cruciaal voor elke organisatie", zegt Bernadette Hulswit, marketing manager Benelux bij SPSS. "Inzicht in wat klanten vinden van nieuwe producten, dienstverlening en/of de relatie met de organisatie is een absolute voorwaarde om te overleven. Door informatie te verzamelen uit onder andere sociale webapplicaties ontstaat een zo volledig mogelijk beeld van de klant. SocialStrategyTalk biedt organisaties een uitstekende omgeving om ervaringen uit te wisselen."
"Er is een snelgroeiende behoefte om iets te doen met de grote hoeveelheid sociale interactie online; de kansen zijn dan ook enorm", zegt Carl Lens van SocialStrategyTalk. "Met SocialStrategyTalk verdiepen we ons in de strategische benadering van sociale media. We zien grote toegevoegde waarde in de kennis en kunde die SPSS op dat vlak inbrengt."
De eerst aankomende sessie van SocialStrategyTalk is op donderdag 5 februari 2009 in Westerunie, Amsterdam. Hierbij zijn sprekers uit verschillende sectoren aanwezig om te praten over:
Het succes van web 2.0 in de campagne van Obama
De toekomst van bankieren en de rol van community-activiteiten
Communities in de voetbalwereld
‘Podcast Priest’ – Religie en een web 2.0-aanpak