Juniper Networks heeft Lauren Flaherty benoemd tot Executive Vice-President en Chief Marketing Officer (CMO). Flaherty is in haar nieuwe functie verantwoordelijk voor alle wereldwijde marketingactiviteiten van Juniper. Als CMO zal zij rechtstreeks rapporteren aan de CEO van Juniper, Kevin Johnson. Flaherty beschikt over zeer grote ervaring op het gebied van bedrijfs- en serviceprovidermarketing.
Van 2006 tot en met 2008 was Lauren Flaherty CMO van Nortel Networks. Van haar functie bij Nortel maakte Flaherty een volledig geïntegreerde marketingrol die alle aspecten van het bedrijf omvatte. Hiermee creëerde zij de eerste Global Marketing Board voor Nortel. Flaherty initieerde bij Nortel marketinginvesteringen die volledig parallel liepen met het verkoopbeleid en met de strategische bedrijfsdoelen. Flaherty begeleidde daarnaast een groot aantal strategische bedrijfsinitiatieven, waaronder de eerste wereldwijde bedrijfscampagne van Nortel. Ook was zij verantwoordelijk voor de groene marketinginitiatieven van Nortel en de sponsorprojecten voor de Olympische Winterspelen in Vancouver (2010) en de Olympische Spelen in Londen (2012).
Vóór Nortel werkte Lauren Flaherty 26 jaar bij IBM. Zij had daar verschillende leidinggevende productmarketingfuncties op het gebied van software en servers. Zij was eveneens verantwoordelijk voor een groot aantal bedrijfsbrede initiatieven, zoals Solutions for a small planet, e-business, on-demand business en marketingprojecten voor het mkb. Flaherty is drie keer door BtoB Magazine uitgeroepen tot de beste marketeer ter wereld. In 2007 en 2008 stond zij in de Women’s Executive Network Top 100.
"Ik ben zeer opgetogen dat Lauren Flaherty de directie komt versterken", zegt Kevin Johnson, CEO van Juniper Networks. "Zij beschikt over wereldwijde operationele expertise en heeft ervaring in het opzetten van marketingteams van wereldklasse. Juist die kennis en ervaring zijn van grote waarde voor het ontwikkelen van ons verkoop- en marketingmodel en het naar een hoger plan tillen van Juniper."
"Juniper is een bijzonder bedrijf om deel van uit te maken", zegt Lauren Flaherty. "Mensen die het bedrijf goed kennen, zijn er direct ingenomen door de dynamiek. Hier loopt ongelooflijk engineeringtalent rond. Juniper is een beetje als een goed bewaard geheim. We hebben echter een fantastisch verhaal te vertellen, en dat gaan we doen ook."