Ricoh, leverancier van oplossingen op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, lanceert een nieuwe campagne die als doel heeft de werking en de voordelen van informatielogistiek helder onder de aandacht te krijgen bij klanten en partners. De campagne benadrukt dat Ricoh een wereldspeler is op het gebied van informatielogistiek en het omvat naast advertentie-uitingen ook vernieuwde brochures en presentaties. Al deze informatie-uitingen zijn nu in stijl met de boodschap die het bedrijf uitdraagt: Ricoh zorgt dat uw organisatie werkt als één geheel.
Met de nieuwe campagne wil het bedrijf de markt laten weten dat Ricoh al sinds jaar en dag specialist is op het gebied van informatiemanagement. Informatielogistiek zorgt ervoor dat informatie en documenten door de juiste persoon op de juiste plek gebruikt kunnen worden. Binnen én buiten organisaties. Ricoh’s oplossingen, bestaande uit hardware, software, consultancy en services zijn bouwstenen die in elke organisatie inzetbaar zijn en bieden een totaaloplossing voor alle informatie-managementvraagstukken.
Door informatie op de juiste plaats, tijd en in het juiste format te distribueren, krijgen bedrijven meer overzicht, wat weer ten goede komt aan projecten die zo met een beter resultaat worden opgeleverd. Dankzij een verbeterd overzicht en beschikbaarheid van informatie kunnen er ook kostenbesparingen gerealiseerd worden. Uit onderzoek van Ricoh blijkt dat 43% van het MKB geen inzicht heeft in de kosten van factuurverwerking. Deze kosten, die gemiddeld €100.000 per jaar bedragen, zouden verminderd kunnen worden mits ondernemingen beter op de hoogte zijn van de kosten van bedrijfsprocessen. De optimalisering van informatielogistiek zorgt voor een structurele verbetering van de organisatie.
Franc Spaas, manager product marketing en market development bij Ricoh Nederland: "Een groot gedeelte van alle bedrijfsinformatie ligt vast in papieren of elektronische documenten. Inkoopfacturen, correspondentie met klanten of ontvangstbonnen kunnen van kritisch belang zijn voor het functioneren van bedrijfsprocessen op operationeel en administratief vlak. Met een Document Management Systeem (DMS) wordt het beheer van documenten geautomatiseerd en kan een werknemer veel efficiënter en sneller documenten of dossiers raadplegen en opslaan. Toch maakt maar één op de zes bedrijven gebruik van DMS. Met de nieuwe campagne laten we bedrijven zien dat informatielogistiek een onmisbaar element is voor een goedlopende en efficiënte onderneming."