Een nieuwe wervingscampagne van ict-dienstverlener Imtech moet honderden nieuwe medewerkers opleveren. Belangstellenden kunnen een stage winnen op een werf voor luxe jachten in Moskou.
Technisch dienstverlener Imtech start een campagne voor de werving van honderden nieuwe medewerkers. Het bedrijf kan niet exact zeggen om hoeveel ict'ers het gaat, maar de dienstverlener trekt ruim een miljoen euro uit om voor de zomer van 2009 aan nieuw technisch personeel te komen.
Op de website http://www.thedutchguy.nl/ moeten geïnteresseerden een aantal vragen beantwoorden. Zes tot acht mensen kunnen een week stage lopen op een hightech jachtwerf voor luxe boten in Moskou. Dat zijn ict'ers, maar ook monteurs of technici. Zowel medewerkers als niet-medewerkers kunnen meedingen naar de prijs. "Het zijn technische vragen die beantwoord moeten worden. Mensen die geen technische achtergrond hebben kunnen de vragen waarschijnlijk niet beantwoorden", zegt woordvoerder Pieter Koenders.
Miami
De dienstverlener roept via reclamespots op internet en televisie op om naar de website te gaan. De wervingspot is opgenomen op een jacht voor de kust van Miami. Koenders: "We wilden een grappig spotje maken. De techniek die getoond wordt is over de top."
Iedereen kan meedoen aan de prijsvraag. Daarvoor hoeft niet per se gesolliciteerd te worden. Het bedrijf hoopt ook meer naamsbekendheid te krijgen onder potentiele medewerkers. Koenders: "Het kan zijn dat iemand de campagne ziet, maar nu nog niet weg wil bij zijn werkgever. We hopen dan dat hij aan ons denkt als hij op zoek is naar een nieuwe baan."
Over twee maanden start er een nieuwe prijsvraag waar techneuten aan mee kunnen doen. Dan is de prijs een stagereis naar de A1 Grandprix in Portugal. Daarna wordt de campagne geëvalueerd.