Een nieuwe wervingscampagne van ict-dienstverlener Imtech moet honderden nieuwe medewerkers opleveren. Medewerkers en niet-medewerkers kunnen een reis winnen naar een luxe jachtwerf in Moskou. Daarvoor moeten ze eerst een prijsvraag invullen.
Technisch dienstverlener Imtech start een wervingscampagne waarmee het voor de komende periode honderden nieuwe werknemers wil werven. Het bedrijf kan niet zeggen hoeveel ict’ers het wil werven. De dienstverlener trok ruim een miljoen euro uit voor de campagne.
Op de website http://www.thedutchguy.nl/ moeten geïnteresseerden een aantal vragen beantwoorden. Zes tot acht mensen kunnen een week stage lopen op een luxe hightech jachtwerf in Moskou. Dit zijn ict’ers, maar ook monteurs of technici. Zowel medewerkers als niet-medewerkers kunnen meedingen naar de prijs. "Het zijn technische vragen die beantwoord moeten worden. Mensen die geen technische achtergrond hebben kunnen de vragen waarschijnlijk niet beantwoorden", zegt een woordvoerder.
Miami
De dienstverlener roept mensen op naar de website te gaan door reclamespotjes op televisie. Deze spot is opgenomen in Miami. Het bedrijf wilde een grappig spotje maken. "De techniek die getoond wordt in het spotje is over de top."
Iedereen kan meedoen aan de prijsvraag. Daarvoor hoeft niet per se gesolliciteerd te worden. Het bedrijf hoopt ook meer naamsbekendheid te krijgen onder potentiele medewerkers. "Het kan zijn dat iemand campagne ziet, maar nu nog niet weg wil bij zijn werkgever. We hopen dan dat hij aan Imtech denkt als hij op zoek is naar een nieuwe baan."
Over twee maanden start er een nieuwe prijsvraag waar techneuten aan mee kunnen doen. Dan is de prijs een stagereis naar de A1 Grandprix in Portugal. Daarna wordt de campagne geëvalueerd