Het is 25 jaar geleden dat Targus, ’s werelds toonaangevende producent van notebooktassen, deze tas bedacht. Vandaag de dag heeft bijna iedereen een laptop en zijn er tassen in alle soorten en maten. Targus verkoopt per jaar meer dan 14 miljoen notebooktassen.
De 15,4" notebooktas – een klassieker – komt nu in een gemoderniseerde versie opnieuw op de markt. Aangepast aan de eisen van onze tijd voor wat betreft grootte, mobiliteit en design. Deze klassieker van Targus kwam in 1992 op de markt en is sindsdien elk jaar het meest verkochte model ter wereld.
De meest verkochte notebooktas ter wereld
Ook al heeft Targus vandaag de dag meer dan 100 verschillende modellen, de vraag naar deze tas blijft stijgen. Het feit dat deze legendarische zwarte tas, de CN01 genaamd, na 16 jaar op de markt nog steeds de best verkochte tas is, spreekt voor zich.
"Om dit jubileum van 25 jaar te vieren, lanceren wij een nieuwe serie klassieke kwaliteitstassen – de zogenaamde Classic Line – met een modern vleugje. De klassieke, zwarte notebooktas is namelijk populairder dan ooit, en dat is af te lezen aan de verkoopcijfers. Van 2004 tot 2006 is de verkoop van bijvoorbeeld dit type tas met meer dan 50 procent toegenomen," constateert Mona Kroon, Corporate Sales Manager.
Deze Classic Line is ontworpen met het accent op ergonomisch design van zowel het handvat als de schouderriem, een verbeterde productiekwaliteit en een verbeterde materiaalkeuze. De tassen zijn verkrijgbaar in verschillende maten, die passen bij de verschillende afmetingen van de laptops die tegenwoordig op de markt zijn.
De geschiedenis van de notebooktasDe notebooktas kwam in 1983 ter wereld – in hetzelfde jaar als andere succesproducten zoals Microsoft Word, de mobiele telefoon en het internet. Allemaal fenomenen die een enorme betekenis hebben gehad voor het digitale leven onderweg. Targus, de uitvinder van de notebooktas, is vandaag de grootste notebooktassen producent ter wereld. Het bedrijf was erbij vanaf het begin – sinds de eerste tas van canvas, die eigenlijk bestond uit twee tassen – één voor de computer en één voor het toetsenbord.
"Die 25 jaar zijn niet ongemerkt aan onze producten voorbijgegaan, zowel voor wat betreft ontwerp als functionaliteit, die een enorme ontwikkeling hebben doorgemaakt. Het aantal klanten is explosief gestegen met de groeiende populariteit van de draagbare computer, en daarom hebben wij de nieuwste tendensen op de voet gevolgd en die omgezet in nieuwe ontwerpen en nieuwe modellen," aldus Mona Kroon.
De tassen hebben een ontwikkeling doorgemaakt al naar gelang de tendensen. Het stijgende aantal studenten die elke dag hun laptop meenemen, leidde ertoe dat Targus in 1995 de eerste notebook rugzak produceerde. De toenemende mobiliteit bracht kleinere laptops op de markt en daarmee ook kleinere tassen – en tegelijkertijd zijn er ook meer grotere laptops gekomen, omdat veel mensen een laptop boven een desktop verkiezen. Tenslotte heeft de verhoogde aandacht voor het milieu geleid tot de lancering van de eerste lijn van milieuvriendelijke notebooktassen, uitsluitend vervaardigd uit kringloopmateriaal.