IBS kondigt de lancering van het Global Alliance Partner Program aan, een onderdeel van de strategische initiatieven die IBS op 23 september 2008 heeft bekendgemaakt.
Het bedrijf is momenteel over de hele wereld op zoek naar lokale, regionale en wereldwijde partners voor de alliantie. Zij zullen samen met het bedrijf IBS-oplossingen verkopen aan prospects en klanten.
Het Global Alliance Partner Program bouwt verder op het succesvolle Alliance Partner Program dat IBS eerder in zijn Amerikaanse vestigingen heeft getest. Door het programma nu wereldwijd te lanceren, kan IBS meer aandacht besteden aan groeimarkten zoals Azië en Oost-Europa. Ook op zijn vertrouwde markten blijft IBS zich samen met zijn partners ontwikkelen. Partners die tot het programma worden toegelaten, komen in aanmerking voor een hele reeks voordelen, van zeer concurrerende softwareprojecten tot middelen voor co-marketing. Het Global Alliance Partner Program is bijzonder flexibel om de partners de vruchten te laten plukken van de samenwerking met een internationale onderneming die over een sterk productassortiment en schitterende klantenreferenties beschikt.
Om ervoor te zorgen dat het Global Alliance Partner Program een onverdeeld succes wordt, heeft IBS Brett A. Paternoster aangesteld als Director of Global Partners and Alliances. Brett heeft ruim 10 jaar ervaring opgedaan met partnerallianties, onder andere bij IBM en Microsoft. De voorbije drie jaar heeft hij meer dan 80 partners betrokken bij het Amerikaanse Alliance Partner Program van IBS. Zij leverden een belangrijke bijdrage tot de ontwikkeling van de activiteiten van IBS in Noord- en Zuid-Amerika. Brett zal bovendien ook verantwoordelijkheid dragen voor de IBS Global Solution Partners.
"Het Global Alliance Partner Program is een fundamenteel onderdeel van de IBS-strategie om nieuwe markten te betreden en onze bestaande marktpositie te consolideren. Wij bezorgen onze klanten IBS softwareoplossingen door middel van partnerships met toonaangevende IT-bedrijven, consultants en infrastructuurleveranciers. Dankzij het programma ontvangen onze klanten sneller onze oplossingen, terwijl IBS in 2009 en de volgende jaren gemakkelijker toegang krijgt tot de markt," verklaarde Mark Cockings, Senior Vice President Sales and Marketing bij IBS.
Ga voor meer informatie naar http://www.ibs.net/about/partners