Transcend’s wereldwijde omzet voor de maand december bedroeg US$79,71 miljoen, een groei van 11,16% ten opzichte van US$71,71 in november, en een stijging van 3% ten opzichte van december 2007 toen de omzet US$77,39 was.
Wat betreft de maandelijkse verscheping van producten, droegen flash geheugenproducten bij tot 67.13% van de verkoop, terwijl DRAM-modules goed waren voor 24,41%. Nieuwe productlijnen waaronder de digitale muziekspelers, draagbare harde schijven en digitale foto frames droegen 11,46% bij aan de totale omzet.
Bovendien bereikte het totaal van Transcend’s getransporteerde producten de 9,96 miljoen stuks in december. Dit betekent een stijging van 103,56% in vergelijking met de cijfers van dezelfde periode vorig jaar. De belangrijkste bijdrage aan dit totaal werd geleverd door 8,38 miljoen stuks flash-gebaseerde producten, wat neerkomt op een groei van 131,59% op jaarbasis. 1,28 miljoen stuks DRAM-producten en 300,000 stuks van de nieuwe productlijnen zorgden voor een groei van 179,93%. Bovendien bereikte het totaal van Transcend’s getransporteerde flash geheugenkaarten de 5,76 miljoen stuks in december en werden er 230.00 digitale foto frames verscheept. De ‘gemiddelde’ capaciteit flash geheugenkaart die in december verkocht werd was 2.69GB, terwijl de gemiddelde flash drive die verkocht werd 4.09GB telde. Gemiddeld genomen was de capaciteit van DRAM-modules 1.48GB.
Met het uitzicht op 2009 verwacht Transcend dat de totale verscheping van producten en de winstomzet zal stijgen voor zowel DRAM en NAND flash-gebaseerde producten. In de tussentijd werkt Transcend aan een aantrekkelijke en gevarieerde productselectie van innovatieve producten voor design-bewuste consumenten. Transcend wil de bekendheid van het merk versterken zodat een wereldwijde toename van het marktaandeel gerealiseerd kan worden. Transcend zal meer aanwezig zijn op shows en evenementen en later dit jaar meer winkels openen in strategische markten zodat de kwaliteit van de after-sales service geoptimaliseerd wordt.