Xerox distribueert vanaf heden productinformatie naar al haar channelpartners in Europa via het Open ICEcat platform.
Open ICEcat is de open XML catalogus van ICEcat.biz, speler op het gebied van de wereldwijde distributie van productdata. Door de samenwerking hebben circa 5.000 channelpartners van Xerox, die gebruik maken van het gratis Open ICEcat platform, 24 uur per dag, zeven dagen per week de juiste productinformatie tot hun beschikking.
ICEcat speelt met deze samenwerking in op de behoeften van de markt, creëert uniformiteit binnen het verkoopkanaal en verhoogt zo haar serviceniveau. Door de nieuwe toevoeging van cross-sell en up-sell relaties tussen producten zijn webwinkels en B2B-verkopers in staat de klant nog beter te adviseren tijdens het verkoopproces.
Martijn Hoogeveen, oprichter van ICEcat: "Het online verkoopkanaal wordt volwassener en het belang van cross-sell en up-sell neemt toe. Dit levert voor alle betrokkenen meer marge op. Het gaat bij een cross-sell niet alleen om een printer bij een pc of notebook, maar ook om compatibiliteitstabellen waarop te zien is welke inkt- of tonercartridge voor een printer geschikt is. Webwinkels nemen de productrelaties van ICEcat automatisch over omdat cross-sell de mogelijkheid biedt om het aantal orderregels en de marge per order significant te verhogen."
"Door de samenwerking met ICEcat maken wij onze productinformatie voor partners nog toegankelijker, waardoor zij eenvoudig up-to-date informatie kunnen verschaffen aan de klant", aldus Peter Held, Volume Channel Business Manager bij Xerox Nederland. "Door de toevoeging van de cross-sell en up-sell relaties kunnen wij onze channelpartners helpen bij het identificeren van nieuwe markten en bij het winnen aan omzet en marktaandeel. De samenwerking geeft een flinke impuls aan de zichtbaarheid van Xerox in het online kanaal. Inmiddels staat Xerox in de ICEcat fabrikanten in de top 15."