De Logica-spotjes op televisie en advertenties in bladen zijn niet bedoeld om nieuwe werknemers te werven. De campagne moet de dienstverlener bekend maken bij ict-managers. Het imago van Logica liep deuken op door een aantal mislukte projecten waardoor het bedrijf negatief in het nieuws kwam.
De nieuwe reclamecampagne van ict-dienstverlener Logica hoeft geen nieuwe werknemers op te leveren, maar moet het bedrijf bekend maken bij ict-managers. "De mensen die reageren zijn welkom, maar dat is niet de insteek van de campagne", aldus een woordvoerder van het bedrijf.
De ict-dienstverlener startte onlangs een imagocampagne. Op televisie en in bladen verschijnen advertenties. In de televisiereclame is te zien hoe een groep mannen in pak op de Engelse weiden wordt toegesproken door een opperconsultant op een paard. De dienstverlener koos voor de setting gebaseerd op de film Braveheart. "We hebben hiervoor gekozen omdat we willen laten zien dat de mensen die bij Logica werken een winnaarsmentaliteit en doorzettingsvermogen hebben", zegt de woordvoerder.
Alleen in Nederland
Het bedrijf wil niet bekendmaken wat de campagne kost. Vooralsnog draait de campange alleen in Nederland.
De dienstverlener kwam het afgelopen jaar negatief in het nieuws na een mislukt project bij het UWV. Het bedrijf is ook betrokken bij het vertraagde erp-project SPEER van het ministerie van Defensie. Bij het bedrijf verdwenen het afgelopen jaar honderd banen in Nederland. Dit waren alleen non-declarable functies.
Veel uitmuntende CMG-collega’s (de mensen met extra mentaliteit) zijn ondertussen al lang weg bij het bedrijf.
Waarom hebben ze al deze mensen laten gaan? Ze hebben allemaal een exit-gesprek gehad, komt die informatie niet bij het hogere management?
Jammer, want mijn eerste 9 jaren waren fantastisch!
Plus: was die fusie destijds ook niet aangekondigd als iets noodzakelijks, omdat CMG hun schuld niet meer kon dragen? Des te opmerkelijker om dan nu te constateren dat de totale schuldenlast van Logica alleen maar groter en groter wordt….
Maar inderdaad: alle goede mensen zijn al weg. Logica buit nu enkel nog maar schoolverlaters uit (laag salaris en hoog tarief).
Wat lopen jullie toch allemaal te zeuren; als je denkt dat het gras bij Atos, Ordina of waar dan ook groener is, ga dan alsjeblieft! Zo kunnen de mensen die wel trots zijn op het bedrijf waarvoor ze werken bouwen aan de toekomst!
Hahaha! Ik ben blij niet de enige te zijn die die reclame echt be-lache-lijk vindt. “Wij gaan met ze alle vechten en strijden en dat is spannend.” Pleur toch even op zeg! Nou, ik ga er in elk geval nooit meer een CVtje naar toesturen. Dus als het geen wervingscampagne was: opzet gelukt!
Beste mensen, tijdens een vrijdamiddagsessie op de heide hebben we onder het genot van heel veel malt een grapje met onze board bedacht. Op het papier van onze PR-partner hebben we een waanzinnig melig voorstel voor een commercial geschreven en dat naar de board gefaxed. We hadden niet door dat de board op dat moment ook hun borreluurtje had en dat deze meteen hun goedkeuring zou geven.
Vervelend dat juist ik de maandag daarop gevraagd werd om de overspannen wraakzuchtige projectleider te paard te spelen. Als ik me nu zie na de Unox-reclame, dan voel ik me toch wel een Hans Worst.
Riddertje spelen deed ik toen ik 5 was. Mwahahahaha. Strijdend ten onder. Heb daar gewerkt maar die managers -1. Vinden zichzelf (en de secretaresses) belangrijker dan hun eigen mensen. Vind je het gek dat iedereen weg gaat.
@pmer, ik herken dat. Niet specifiek voor Logica, ik heb daar nooit gewerkt. Maar ik heb van sommige managers toch het idee gehad, dat ze technici en programmeurs maar ‘stomme nerds’ vonden, en inderdaad iedereen in het bedrijf, tot en met het meisje van office management belangrijker vonden dan de mensen die het echte werk deden.
Nou nou, die meisjes van het office management zijn wel het goud van Logica. Op hen kan je tenminste altijd rekenen. Secretariaat van Logica is top!
Dat kan je helaas van de rest niet zeggen….
De spot is bedoeld om naamsbekendheid te krijgen, lijkt me dat dat met zo’n controversieel spotje wel moet lukken, gezien de reacties op dit forum en ook ‘in de wandelgangen’.
Het is tenminste wel iets origineels, en niet zoals de concullega’s brallen over cliches als jong & dynamisch & proactief & professionele collega’s & opleidingsmogelijkheden-gezever!
@Logica
Cliches als jong & dynamisch & proactief ???
Die spot is in wezen juist zo cliche als het maar zijn kan! Het heeft weer als thema: Wij gaan er ‘met ze alluh’ voor. Hoe cliche is dat? Zo cliche dat ze het in de middeleeuwen al deden dus.