De Logica-spotjes op televisie en advertenties in bladen zijn niet bedoeld om nieuwe werknemers te werven. De campagne moet de dienstverlener bekend maken bij ict-managers. Het imago van Logica liep deuken op door een aantal mislukte projecten waardoor het bedrijf negatief in het nieuws kwam.
De nieuwe reclamecampagne van ict-dienstverlener Logica hoeft geen nieuwe werknemers op te leveren, maar moet het bedrijf bekend maken bij ict-managers. "De mensen die reageren zijn welkom, maar dat is niet de insteek van de campagne", aldus een woordvoerder van het bedrijf.
De ict-dienstverlener startte onlangs een imagocampagne. Op televisie en in bladen verschijnen advertenties. In de televisiereclame is te zien hoe een groep mannen in pak op de Engelse weiden wordt toegesproken door een opperconsultant op een paard. De dienstverlener koos voor de setting gebaseerd op de film Braveheart. "We hebben hiervoor gekozen omdat we willen laten zien dat de mensen die bij Logica werken een winnaarsmentaliteit en doorzettingsvermogen hebben", zegt de woordvoerder.
Alleen in Nederland
Het bedrijf wil niet bekendmaken wat de campagne kost. Vooralsnog draait de campange alleen in Nederland.
De dienstverlener kwam het afgelopen jaar negatief in het nieuws na een mislukt project bij het UWV. Het bedrijf is ook betrokken bij het vertraagde erp-project SPEER van het ministerie van Defensie. Bij het bedrijf verdwenen het afgelopen jaar honderd banen in Nederland. Dit waren alleen non-declarable functies.
Ben ik de enige die dit een vage reclame vind? Net alsof het een slagveld is bij Logica? Als ik naar de reclame kijk lijkt het me verschrikkelijk om daar te werken?!
Mmm, wel toepasselijk. Bij het UWV is het wel een echt slagveld geworden…
Of willen ze juist uitbeelden dat met Logica werken gelijk is aan een soort oorlog ipv op gelijkwaardige voet SAMENwerken?
1 ding begrijp ik niet: waarom rennen al die Logicanen toch richting de afgrond? 🙂
Binnen sommige onderdelen van Logica wordt de samenwerking met de klant inderdaad als een soort slag(veld) gezien.
En intern is de sfeer er ook zeker niet beter op geworden. Het is een verzameling individuen, zonder groepsgevoel en bedrijfstrots. Het gerotzooi in de organisatie, wisselende managers en een groot gebrek aan persoonlijke aandacht zijn daar debet aan. Geen wonder dat het verloop dan ook enorm is.
De eerste slag die Logica moet winnen is een interne, om weer een gezond en stevig bedrijf te worden. Pas dan zal dat ook naar buiten toe zijn uitwerking hebben.
Bij Logica wordt minstens 1* p jaar gereorganiseerd. Dat kan niet goed zijn voor de samenhang. Of hebben die Logica managers teveel tijd over, om zich continu met dat soort onzin bezig te houden? Misschien hebben ze teveel klanten en gaat het daar te goed….
Oh, ik dacht dat het een personeelsspot was met de boodschap “vergeet die leasebak maar; je moet in het vervolg lopen”.
Precies! Daarom verlaagt Logica per omgaande alle tarieven met 20 procent. Zo, dat scheelt. Weg met de leasebakken.
Op de campagnewebsite staat na de menuoptie ‘Lees meer’
meer info zoals “Wil je jouw carriere tot een succesverhaal maken”, “Benieuwd welke rol jij kunt spelen” en “Collega’s aan het woord”. Volgens mij is het wel degelijk bedoeld om mensen te werven. Misschien hebben ze een vacaturestop en gebruiken ze het maar als imagocampagne.
Als ik de reacties lees moeten onderstaande logische conclusies evident zijn nl:
1. Het is NIET meer Logisch om Logica te kiezen voor ICT-projecten.
2. Het is niet Logisch om voor Logica te werken
Logisch toch?
jongens jongens toch…. deze campagne was bedoeld om het imago op te vijzelen… trap daar nu niet meteen weer een deuk in 😉
Het imago moet zeker opgevijzeld worden. Door de hoge uitstroom blijven er niet veel capabele mensen over. Is het vreemd dat projecten uitlopen of mislukken ?