Dienstverlener Sogeti heeft ongeveer drie procent meer werknemers op de bank zitten dan normaal. Dat zijn negentig werknemers. Gewoonlijk zit in de maand januari iets meer dan een procent van de werknemers thuis. De dienstverlener denkt niet dat het aantal verder oploopt.
Ict-dienstverlener Sogeti heeft ongeveer negentig werknemers meer thuis zitten, dan gewoonlijk. Dat is ongeveer drie procent van het personeel. Het bedrijf heeft geen werk voor ze. Sogeti heeft drieduizend werknemers in dienst.
Volgens een woordvoerder van het bedrijf is het aantal bankzitters deze maand hoger dan gebruikelijk in januari. "Gewoonlijk zit iets meer dan een procent van de werknemers in januari zonder werk thuis." De bankzitters zijn er in alle sectoren en functies. Er is, volgens de woordvoerder, niet een branche of functie die meer bankzitters kent.
De woordvoerder zegt dat het aantal bankzitters sterk fluctueert. "Er zijn wel pieken. Dit is natuurlijk een momentopname." De dienstverlener merkt dat de markt langzaam stabiliseert en verwacht dat het aantal mensen dat thuis zit, niet toeneemt. "We hebben veel tenders binnengehaald, zoals bij de Belastingdienst en bij Achmea. Ook groeien we goed in de gezondheidszorg", zegt de woordvoerder.
Ongeveer negentig werknemers van ict-dienstverlener Sogeti zitten thuis. Dat is ongeveer drie procent van het personeel. Het bedrijf heeft geen werk voor ze. Sogeti heeft drieduizend werknemers in dienst.
Als Sogeti inderdaad 3 procent op de bank heeft, dan is dat 270 man, en als Sogeti 90 man op de bank heeft, en dat zou drie procent moeten zijn, dan hebben ze 1000 man in dienst. Of snap ik het niet?
Tot zo ver de rekenkundige vaardigheden van Sogeti en/of Computable… 😉
@Gerjoris: 3000 werknemers / 100% = 30 werknemers * 3 = 90 werknemers
Tot zover de rekenkundige vaardigheden van Gerjoris. 😉
Ik denk overigens dat dit een sussend bericht voor de aandeelhouders is omdat 3% in deze tijd best meevalt.
De berekening in het artikel klopt.
Sogeti heeft 3000 werknemers in dienst. Een procent is dertig medewerkers. Drie procent is (3 x 30) negentig medewerkers.
Het zijn 90 man meer. Normaal is het ruim 1 procent, dus normaal in januari 32 of 33 man. Nu 90 erbij, komt men op 122 man. Daarmee is de beschikbaarheid echter niet 4,1 procent, want in die 3000 zitten ook de secretaresses, hrm, controllers en de mannen met de grote auto’s ((account) managers).
Vraag 1
Dus wat zou hun beschikbaarheid zijn?
Aantal bakzitterts / totale te detachering populatie x 100
Vraag 2
Hoe is die bij Capgemini, Atos Origin, Ordina, etc.?
Er staan rond de 300 man op het planbord (beschikbaarheid). Een deel is per direct beschikbaar en dat zal rond de 130 FTE zijn denk ik. Van de overige loopt de komende maanden de inzet af en staan alvast bij die 300.
Heel flauw van Computable: Ze hebben de kop van het artikel aangepast…dat “meer” stond er eerst niet.
Ik hoop van harte dat de rekenwonders die hier hun kunsten vertonen ‘nog even op de bank’ blijven zitten.
nog flauwer, volgens mij is drie procent ook ongeveer de norm bij dergelijke organisaties. Oftewel een non-artikel, vooral omdat het om een momentopname. Het lijkt me dat Sogeti het dus heel goed doet.
Het enige echte nieuws is eigenlijk: “De dienstverlener merkt dat de markt langzaam stabiliseert en verwacht dat het aantal mensen dat thuis zit, niet toeneemt”
Einde kredietcrisis??? zou wel fijn zijn. Zie ook het recente artikel over IBM. Of kan het zo zijn dat de ICT-sector ditmaal niet zo’n enorme hinder ondervindt van deze crisis.
Hoezo flauw. Dit geeft blijk van het feit dat Computable de reacties op dit artikel serieus neemt. Dat zouden meer mensen moeten doen 🙂