Metrics & More, het adviesbureau voor Customer Relationship Management (CRM), introduceert een nieuwe dienstverlening: CRM Talent. Dit is een virtuele lounge waar zelfstandige CRM-specialisten opdrachtgevers kunnen ontmoeten. Uniek is de wijze waarop de match wordt gemaakt: op basis van competenties. De initiatiefnemers Maurice Bakker en Wil Wurtz zijn zelf werkzaam binnen dit vakgebied. Zij ontdekten dat er behoefte is aan een platform exclusief voor CRM-professionals. De website is bereikbaar via metricsandmore.nl, maar ook via crmtalent.nl.
Bakker en Wurtz worden beiden als CRM-specialist ingehuurd en in die hoedanigheid hebben zij ervaren dat de behoefte aan tijdelijke CRM-professionals toeneemt, maar dat de vindbaarheid van de professional met de juiste competenties slecht is. Deze specialisten hebben een grote diversiteit aan ervaring, specialisaties en gedragskenmerken. Om vraag en aanbod zo goed mogelijk af te stemmen is een uniek instrument ontwikkeld. De match wordt gerealiseerd op basis van competenties. Deze competentielijst is samengesteld door CRM Association NL.
CRM-professionals melden zich aan via CRM Talent. Hier vinden zij zelfstandig opdrachten die aansluiten bij hun kennis, kunde en ervaring. Opdrachtgevers leggen dezelfde route af. De ervaring leert echter dat een gesprek met een ervaren professional die het vakgebied van binnenuit kent de vraag beter blootlegt, waardoor de benodigde competentielijst correct wordt opgesteld. Daarvoor wordt een afspraak met Maurice Bakker gemaakt.
Naast het unieke competentie-instrument is het netwerk van specialisten van grote toegevoegde waarde. CRM-specialisten maken deel uit van een interessant netwerk van vakgenoten terwijl opdrachtgevers toegang hebben tot dit netwerk. Beide partijen hebben direct beschikking over actuele vakkennis.
Achtergrond
CRM Talent is een onderdeel van Metrics & More, het adviesbureau op het gebied van CRM-vraagstukken. De dienst van CRM Talent is het bij elkaar brengen van CRM-professionals en CRM-opdrachtgevers. De kwaliteit van de dienstverlening zit in de wijze waarop er een match wordt gemaakt tussen de competenties van de professionals en de vraag van de opdrachtgevers. Metrics & More houdt de vinger aan de pols zodat de CRM-dienstverlening optimaal is. Verder draagt zij zorg voor het up-to-date houden van de beschikbare kennis en competenties van haar professionals.