Fujitsu Europe Limited heeft haar imaging verkoopdivisie grondig gereorganiseerd. Om de partners te ondersteunen zet de vendor gespecialiseerde sales-teams in die bekend zijn met de regionale marktomstandigheden. Vanaf februari komen er nieuwe channel marketingconcepten en extra partnercategorieën.
Via op maat gemaakte sales-support activiteiten voor individuele bedrijfsomgevingen wil Fujitsu de regionale kanalen stimuleren. De vendor verkoopt zijn imaging producten uitsluitend via partners. De bedrijfsreorganisatie moet Fujitsu’s verkoopactiviteiten in de totale EMEA-regio optimaliseren en zorgen voor een efficiënte inzet van middelen. Dit zorgt voor een toename van de bedrijfskansen en inkomsten van Fujitsu’s channel partners. Om flexibiliteit en efficiency in het kanaal te garanderen, zet Fujitsu gespecialiseerde sales-teams in die bekend zijn met de regionale marktomstandigheden.
De nieuwe EMEA Imaging Sales Group wordt aangevoerd door Mike Nelson. Hij is verantwoordelijk voor sales operations en marketingstrategieën. Nederland valt onder de verantwoordelijkheid van regional sales director Groot-Brittanië, Frankrijk, Benelux, Midden-Oosten en Afrika Matthew Beavis.
Enzo Capobianco is aangesteld als channel marketing manager,. Hij is verantwoordelijk voor Fujitsu’s Imaging Channel Marketingactiviteiten in de EMEA-regio. Hij zal Fujitsu’s Imaging Channel Programma verder ontwikkelen en andere sleutelactiviteiten voor het kanaal aansturen.
General manager sales operations Fujitsu Europe Limited Mike Nelson verwacht veel van de nieuwe strategie: "Nauwe samenwerking op alle niveaus en duidelijke kennis van regionale markten en behoeften van onze klanten, plaatsen ons in de unieke positie dat we elke individuele klant kunnen helpen bij het versterken en uitbouwen van diens business met ons."
Om de band met de EMEA imaging partners verder aan te halen, organiseert Fujitsu voor de tweede maal een Imaging Channel Conferentie. Deze vindt plaats van 11 tot en met 13 februari 2009 in Marrakech, Marokko. De 3-daagse conventie biedt mogelijkheden voor ontmoetingen met belangrijke spelers uit de internationale imaging industrie.
Fujitsu verwacht driehonderd partners op het evenement. Zij kunnen huidige en toekomstige producten en bedrijfs-ontwikkelingen bekijken, nieuwe technologieën verkennen en informatie over de laatste trends uit te wisselen met marktanalisten. Tevens zal op het event het startsein worden gegeven voor de uitbreiding van Fujitsu’s Imaging Partner Programma dat vorm krijgt via nieuwe channel marketingconcepten, extra channel partnercategorieën en gespecialiseerde initiatieven zoals gepersonaliseerde sales en service training.