In het kader van het value-added engagement tegenover zijn resellers heeft ScanSource Europe zwaar geïnvesteerd in technische ondersteuning. ScanSource biedt resellers nu een compleet aanbod technische ondersteuning, zowel voor als na de verkoop.
Voor wat betreft de pre-sales ondersteuning werken de technici van ScanSource nauw samen met het salesteam. Ze zorgen ervoor dat de producten die ze voor een oplossing aanbevelen, de producten zijn die het best beantwoorden aan de behoeften van de klant. Verder geven ze ook advies over compatibiliteit en waarschuwen ze voor mogelijke gevaren voor de integriteit van het systeem. Voor wat betreft de post-sales ondersteuning, stellen technici alles in het werk om problemen met hardware en software te isoleren en te identificeren. Ze bieden snel en efficiënt oplossingen aan.
"We zijn geëvolueerd van het bieden van ondersteuning voor producten naar het bieden van ondersteuning voor een complete oplossing", verklaarde Phil Boyd, Director of Partner Services, ScanSource Europe. "Het aantal aanvragen stijgt voortdurend en dankzij de permanente opleiding van onze technici kunnen steeds meer aanvragen worden opgelost tijdens het eerste gesprek."
Technische ondersteuning van ScanSource Europe is beschikbaar in het Duits, Engels, Frans Italiaans, Nederlands en Spaans. De ondersteuning is allesomvattend en de technici zijn gespecialiseerd in belangrijke technologiedomeinen. ScanSource Europe streeft ernaar dit team verder uit te breiden, zowel in termen van technische expertise als in termen van het aantal ondersteunde talen.