Etailer Central Point zegt dat de gemiddelde orderwaarde daalt, doordat klanten uit zijn op goedkope producten. Dat leidt er wel toe dat de site van Central Point meer bezoekers krijgt.
Dit zegt Sebastiaan Hooft, directeur van Central Point, in gesprek met CRN. "We blijven goede zaken doen, ondanks dat de gemiddelde orderwaarde van de klant deze maand iets is gedaald. Dat doen door veel efficiency toe te passen. Ik verwacht dat over heel 2009 de gemiddelde orderwaarde daalt. Het mkb en grote klanten stellen bepaalde aankopen uit. Ze zijn op zoek naar goedkope oplossingen. We merken dat deze klanten naar ons toekomen. Dat heeft te maken dat we goedgeprijsde producten hebben."
Nederlanders zijn prijsbewuster geworden. Bijna een derde hiervan is zelfs heel erg prijsbewust. Dit blijkt uit onderzoek in
Nederland. Nederlanders dichten positieve eigenschappen toe aan mensen die prijsbewust zijn. De meeste Nederlanders zijn prijsbewust omdat ze geen dief van de eigen portemonnee willen zijn.
Nederlanders blijken een stuk minder prijsbewust te zijn op grote uitgaven, zoals financiele producten. Daarom zal Central Point ook dit jaar weer een mooie omzet halen ondanks dat de gemiddelde onderwaarde zal dalen!