Volgens recente onderzoeksgegevens van GfK Retail and Technology kiest meer dan een derde van alle Europese consumenten bij de aanschaf van een antivirusoplossing voor Kaspersky Lab (KL). Deze gegevens zijn gebaseerd op de omzetcijfers van het GfK Retail Panel in het softwaresegment ‘antivirus’ van augustus tot oktober 2008, met als uitkomst dat KL het toonaangevende merk blijft in West-Europa (NL, DE, FR, IT, ES en UK).
"Het vervult ons met trots dat Europese klanten vertrouwen stellen in onze technologie en oplossingen", aldus Ralf Tegethoff, Regional Director Consumer Business van Kaspersky Lab Europe. "Hierdoor kunnen wij dagelijks miljoenen klanten beschermen tegen gerichte aanvallen van cybercriminelen. Deze aanvallen zijn bepaald geen kinderspel, zoals in het verleden. Nu is er sprake van een hoogontwikkelde markt met georganiseerde groepen cybercriminelen die achter zulke aanvallen zitten. Hun enige oogmerk is geld en hun methoden worden met de dag geavanceerder."
Europa’s voorkeur
Het onderzoek van GfK Retail and Technology, het gerenommeerde Duitse marktonderzoeksbureau dat omzetgegevens verzamelt van technische consumentenproducten en entertainmentmedia, toont aan dat Kaspersky Lab tot de toonaangevende merken in Europa behoort. Dit vertrouwen van de consument onderstreept niet alleen de kwaliteit van de oplossing maar ook het groeiende besef onder eindgebruikers van het probleem cybercriminaliteit.
Prijs en beschikbaarheid
Kaspersky Anti-Virus 2009 is verkrijgbaar vanaf €14,95 (bundelprijs).