Het gaat weer goed met printing leverancier Oki. Dat is mede te danken aan de business partners, aldus directeur Frank Akihary op een ‘Executive Partner Briefing’ in Zeist.
Oki hield in het Bilderberg Kasteel ’t Kerckebosch te Zeist een Executive Partner Briefing waarbij met de partners onder het motto ‘Kunnen is zilver, willen is goud’ de strategie voor 2009 wordt doorgenomen. Akihary zegt dat Oki het jaar 2008 goed afgesloten. "Er zijn veertig procent meer Oki machines verkocht ten opzichte van het jaar 2007. We hebben vijftig procent meer omzet gehaald. Dat was te danken door de verkoop van nieuwe producten en dat we meer resellers aantrokken. De meeste resellers hebben weer vertrouwen hebben in Oki. Ook etailers deden goede zaken voor Oki, zoals Central Point en TechDepot. De maanden oktober en november waren zeer goede maanden. Je zag wel in december een kleine achteruitgang."
Oki marketing manager Marja Dieben zegt dat Oki in 2009 reselers veel (pull) marketingondersteuning gaat bieden. "We zullen voor onze resellers hiermee meer leads generen. Dat doen we met on-line leadsgeneratie plan: Channel Media. Verder doen we aan flatrate marketing en zetten we nieuwe advertentie campagnes op. We investeren meer in verticale markten, zoals de grafische industrie. Zo staan we met drie partners op de Grafische Vakbeurs in Gorichem."
Oki werkt verder met partners aan het OKI Centre Concept. Hier worden een aantal Oki-partners, zoals Hofax, opgeleid en klaargestoomd om als Oki service center te opereren. Akihary: "Deze regionale ‘solution centers’ bieden onder andere services en trainingen. De Oki service centers opereren vanuit Amsterdam, Den Haag, het zuiden en oosten van het land."