GO Telecom, importeur en distribiteur van audio-, videoconferentie- en telepresence-oplossingen, kijkt tevreden terug op 2008, waarin alle belangrijke doelstellingen behaald zijn.
Met name op het gebied van video heeft GO Telecom een groei gemeten die boven het marktgemiddelde ligt. Zowel bij LifeSize als Polycom-producten is de omzet toegenomen. Voor het nieuwe jaar ziet GO Telecom volop kansen om de groeiambities door te zetten.
Andere belangrijke behaalde successen in 2008 zijn de uitbreiding van het dealernetwerk en de opening van het Belgische kantoor in Diegem. De van oorsprong Nederlandse distributeur zag zijn dealernetwerk in 2008 met 15 procent groeien in Nederland en België. Daarnaast bleek de GO Green-campagne een schot in de roos. Voor elk verkocht LifeSize Telepresence- of Konftel-systeem plant GO Telecom uit naam van de eindgebruiker een boom. De campagne wordt dit jaar voortgezet. In januari van dit jaar worden de eerste 80 bomen geplant.
Voor dit jaar ziet GO Telecom groeikansen, ondanks de wereldwijde, economische uitdagingen. "Bij veel organisaties zal 2009 in het teken staan van kostenbesparingen", zegt Jean-Paul Weterings, commercieel directeur bij GO Telecom. "Wij spelen hierop in door complete oplossingen te bieden die een directe invloed hebben op hoge kostenposten. Denk bijvoorbeeld aan videoconferentie als alternatief voor dure zakenreizen. Daarnaast gaan we onze demoruimte uitbreiden omdat we een grotere toestroom verwachten van geïnteresseerde bedrijven."
"Dit jaar zijn er ook genoeg kansen om bredere markten te bereiken, met name gezien de geplande productlanceringen van onze leveranciers", vervolgt Weterings. "Ook voor de headsets van Plantronics zien we een goed jaar tegemoet. Zij gaan veel betekenen voor zowel het traditionele callcenter als voor het moderne, draadloze kantoor met revolutionaire ontwikkelingen op headset-gebied."
Leuk dat ze zelf vinden dat het goed gaat. Maar wat is dit nieuws zonder concrete cijfers?