3Com maakt in de Benelux een sterke groei door. Het bedrijf heeft daarom zes nieuwe salesprofessionals in dienst genomen. Deze professionals zullen nieuwe klanten benaderen en ingangen creëren voor de partners van 3Com.
Het Direct Touch Salesteam is uitgebreid met vier ervaren professionals.
Raymond Achterberg, Martijn Koning en Erik Beijlen zullen actief de markt benaderen en new-business genereren in het Enterprise-segment. De Direct Touch Account Managers worden ondersteund door Jan Willem Jans die de telemarketing op zich neemt.
Hans Verhoog is benoemd tot Internal Channel Account Manager. Hij ondersteunt de resellers die zich richten op de mkb-markt.
Perry van den Brink gaat bij 3Com aan de slag als System Engineer. In deze functie houdt hij zich bezig met presales- en engineeringactiviteiten voor systemen. Van den Brink zal zowel de partners als het eigen salesteam ondersteunen.
"Het feit dat we blijven groeien doet mij erg veel deugd", zegt Bart Ankoné, directeur 3Com Benelux. "Om deze groei te bestendigen, hebben we een aantal uiterst gemotiveerde en getalenteerde krachten aangenomen, die perfect passen in onze bedrijfscultuur. Het zijn stuk voor stuk ervaren salesprofessionals die hun sporen in deze branche al hebben verdiend."
Wanneer gaat 3Com iemand aannemen die zich op de e-business markt gaat richten? Cisco en HP doen het online goed met de verkoop van netwerkproducten. Als ik echter naar de site van 3Com ga en klikt op ‘buy’ dan krijg ik een partner locator te zien van partners in de US. Als ik bij een product op ‘beschikbaarheid’ klik, dan krijg ik de melding “Sorry, this page is no longer available. 3Com no longer subscribes to the Channel Buy Links service that supported this link.”.
Het grootste deel van die mensen werkt er reeds meer dan 3 maanden, waarom nu pas naar buiten brengen? Is dit alleen om een “groot” aantal te kunnen noemen? Bovendien is 3Com ook weer iemand die er al langer zat recent kwijtgeraakt. Begrijp me goed, ze hebben op zich geen slechte producten maar organisatorisch is het nog altijd erg instabiel en onduidelijk. Juist op dat punt zijn de meeste partners en eindgebruikers er toch redelijk klaar mee op het moment. De afgelopen jaren is er ieder jaar een nieuw contactpersoon voor de klanten en dat helpt niet bij het geven van een stabiele indruk in de markt en het bouwen van een lange termijn samenwerking….
Wij zijn al jaren trouw 3Com klant en zijn blij dat er weer beweging in de organisatie komt. Toegegeven heeft het de laatste jaren redelijk gerommeld en niet altijd ten goede. Wel merken we dat er een nieuwe wind waait, we krijgen als klant weer aandacht en ook de productontwikkelingen zijn veelbelovend. We hebben begin vorig jaar serieus overwogen om naar HP of Cisco over te stappen, de nieuwe productontwikkelingen binnen 3Com hebben ons er echter toch van weten te overtuigen om trouw te blijven, en met succes mag ik zeggen. Je merkt soms nog wel dat het nog niet helemaal soepel loopt, maar het gaat weer de goede kant op, en dat is fijn. We merken ook aan onze partner dat de zaken verbeteren.