Na Apple en Microsoft komt ook de Linux Foundation met een ‘I am'-campagne. De organisatie schrijft een wedstrijd uit, waarbij Linux-ontwikkelaars of -gebruikers zelfgemaakte ‘I'm Linux'-filmpjes kunnen insturen. Het is niet de bedoeling dat de inzendingen aan de filmpjes van Apple en Microsoft refereren.
De Linux Foundation start een videowedstrijd ‘I'm Linux'. De wedstrijd is gebaseerd op de reclamecampagnes 'I'm a Mac' van Apple en de reclames met Jerry Seinfeld en Bill Gates van Microsoft. De organisatie hoopt video's te ontvangen die laten zien wat het besturingssysteem allemaal kan.
"Ik bedacht me dat er allerlei berichten zijn over allerlei besturingssystemen, maar dat er van Linux – doordat er zoveel verschillende distributies zijn – geen video's beschikbaar zijn. Ik wil de gemeenschap rondom de Linux Foundation inschakelen om te laten zien hoe origineel en gepassioneerd Linux-ontwikkelaars en gebruikers zijn", schrijft hoofd marketing Amanda McPherson van de Linux Foundation op haar weblog.
Tips
De Foundation geeft op zijn website wat tips voor inzendingen. "Je zult direct denken aan de reclames van Apple of Microsoft, maar het is niet de bedoeling een parodie op deze reclames te maken of er aan te refereren." Het inzetten van humor is toegestaan. "Maar het is geen criterium."
De officiële start van de wedstrijd is 26 januari 2009, maar er kunnen nu al video's worden ingestuurd. Video's kunnen tot 15 maart 2009 worden ingezonden. Op 8 april 2009 wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst in San Fransisco. De winnaar ontvangt een reis naar Tokio, waar in oktober het Linux Foundation Japan Linux Symposium wordt gehouden.